arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۵

تعویق جلسه انتخاب رئیس جمهور لبنان

جلسه انتخاب رئیس جمهور لبنان پس از چند بار ناکامی باز هم تشکیل نشد و به 13 جولای آتی موکول شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه «ال.بی.سی» لبنان گزارش داد که جلسه بعدی 13 جولای آتی برگزار خواهد شد.

به گزارش انتخاب، پس از اینکه این جلسه به تعویق افتاد، نشستی در پارلمان لبنان با حضور «فؤاد السنیوره، جورج عدوان و علی بزی» برگزار شد.

«أحمد فتفت» یکی از نمایندگان پارلمان لبنان خطاب به نمایندگان غایب گفت: «اگر خواستار راه حل هستند باید به مجلس بیایید. در اینجا تا زمان انتخاب رئیس جمهور می‌مانیم».

لبنان از 25 ماه مه سال گذشته با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان با خلأ سیاسی مواجه شده و سیاستمداران این کشور هنوز نتوانسته‌اند بر سر یک نامزد، توافق کنند. دعوت‌های پی در پی رئیس پارلمان نیز به منظور پایان دادن به خلأ سیاسی راه به جایی نبرده و به جز جلسه نخست، سایر جلسه به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان تشکیل نشدند.

جلسات مجلس لبنان برای انتخاب رییس جمهوری با حضور دو سوم نمایندگان (86 نماینده) به حد نصاب می‌رسد و رسمیت می‌یابد. اما بر خلاف جلسه اول جلسات بعدی به حد نصاب نرسیده است.

برای انتخاب رییس جمهوری به همین تعداد رای (86) نیاز است، در جلسات دوم به بعد باید دو سوم نمایندگان حضور یابند اما هر نامزدی که بتواند اکثریت مطلق (نصف به علاوه یک یعنی 65 رای) را کسب کند، می‌تواند به کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) برود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان