arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۵

خیز مجدد تروریست‌ها برای عملیات در جنوب سوریه

اتاق عملیات مشترک چند کشور به ریاست آمریکا برای حمایت از مخالفان سوریه در اردن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عناصر تروریستی که اتاق عملیاتی در استان «درعا» تشکیل داده و دو سامانه دفاع هوایی در این منطقه مستقر کرده‌ قصد دارند حملات خود به مواضع ارتش سوریه در این منطقه را از سر بگیرند.

به گزارش انتخاب، برخی از منابع اطلاعاتی خبر می‌دهند که «الموک» به همراه گروه تروریستی جبهه النصره قصد دارند بار دیگر در جنوب سوریهبه مواضع ارتش حمله کنند.

الموک، اتاق عملیات مشترک چند کشور به ریاست آمریکا برای حمایت از مخالفان سوریه در اردن است.

روزنامه «الاخبار» لبنان با اعلام این خبر گزارش داد که الموک به همراه افسران اطلاعاتی اردنی و غربی در حال تشکیل اتاق عملیاتی در داخل خاک سوریه یعنی دقیقا در هتل باستانی «بصری الشام» واقع در «درعا» هستند.

اطلاعات امنیتی سوریه از این مسئله حکایت دارد که الموک دو سامانه دفاع هوایی را وارد سوریه کرده است. نخستین سامانه در «بصری» و دومی در منطقه حد فاصل شهرک‌های «النعیمة و صیدا» واقع در نزدیکی درعا مستقر شده است.

به گزارش این روزنامه، هدف از نصب این سامانه‌ها این است که جنگنده‌های سوری در آینده نتوانند تروریست‌ها را هدف قرار دهند و مدیریت این سامانه‌ها منحصر به کارشناسان اردنی و غربی است.

بر اساس اطلاعاتی امنیتی، گروه‌های مسلح حاضر در جنوب سوریه بویژه النصره با هماهنگی گروه‌های وابسته به الموک قصد دارند بار دیگر به شهرک «خربة غزالة» حمله کنند؛ شهرکی که شریان اصلی شهر درعا به شمار می‌رود.

بنا بر این گزارش، تروریست‌ها همچنین قصد دارند حملات خود به شهر «الشیخ مسکین»، مثلث «مرگ» میان «درعا، القنیطرة و ریف دمشق» را از سر بگیرند؛ مثلثی که ارتش سوریه سال گذشته کنترل ان را در دست گرفت.

الاخبار در ادامه گزارش داد، گروه‌های تروریستی قصد دارند به شهر البعث و مواضع ارتش در «جبا و تل کروم» حمله کرده و بدین ترتیب طرح اسرائیل برای سقوط آخرین مواضع ارتش در این استان را اجرا و شهرهای البعث و خان ارنبه را تصرف کنند.

به گزارش این روزنامه، تروریست‌ها یه ویژه گروه «لواء شباب السنّة» در حال آماده شدن برای جنگ خربه غزاله هستند و گودالی را در اطراف شهرک «الغاریه الغربیه» حفر کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، طی هفته‌های گذشته محموله‌های سلاح از اردن برای گروه‌های تروریستی آورده شده که بخشی از آن به اطراف خربه غزاله و بخشی دیگر به محوطه منطقه الیرموک منتقل شده است.

در منطقه الیرموک حملات النصره و گروه‌های الموک (فلوجة حوران، جیش الیرموک، لواء المجاهدین و أبابیل حوران) به گروه موسوم به «جیش خالد» افزایش یافته ولی نتایجی در پی نداشته است.
الاخبار در پایان می نویسد، در حمله‌ای که سه هفته پیش در روستاهای «عین ذکر، الشجرة، الکویا و معریا» به گروه جیش خالد انجام شد توپخانه اردن نیز مشارکت داشت.

در همین راستا، سه‌شنبه گذشته در جنوب سوریه و در مرز مشترک با اردن یک خودروی بمب گذاری شده منفجر و در پی آن 6 نفر از مرزبانان «امان» کشته و 14 نفر زخمی شدند؛ انفجاری که کارشناسان بر این باورند که در راستای تحقق منافع اسرائیل برای ایجاد منطقه امن در مثلث «جولان-اردن-سوریه» صورت گرفت.
منبع: فارس
نظرات بینندگان