arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۵

سخنگوی هیات رییسه مجلس: مسایل فراکسیونی مبنای انتخاب هیات رئیسه کمیسیون‌ها نبود

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به برنامه‌ریزی فراکسیون‌های سیاسی مجلس برای انتخاب هیات رئیسه کمیسیون‌ها گفت که مسایل فراکسیونی در انتخاب روسای کمیسیون‌ها تعیین کننده نبود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به برنامه‌ریزی فراکسیون‌های سیاسی مجلس برای انتخاب هیات رئیسه کمیسیون‌ها گفت که مسایل فراکسیونی در انتخاب روسای کمیسیون‌ها تعیین کننده نبود.

به گزارش انتخاب، بهروز نعمتی درباره‌ عملکرد فراکسیون‌های سیاسی مجلس در انتخاب هیات رئیسه کمیسیون‌ها اظهار کرد: در بحث انتخاب هیات رئیسه کمیسیون‌ها موارد متعددی هست که خود را نشان می‌دهد و فقط نمی‌توان به وزن فراکسیون‌ها اشاره کرد.

وی گفت: تخصص نیروها و تجربیات کمیسیونی و عوامل متعدد دیگر در انتخاب افراد به عنوان ریاست یا اعضای هیات رئیسه کمیسیون‌ها دخیل است.

وی افزود: فراکسیون‌های سیاسی قطعا برای انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌ها برنامه‌ریزی دارند اما این طور نیست که بگویم فلان فراکسیون موفق شده و دیگری موفق نشده است.

وی گفت: در تعیین کسانی که برای ریاست کمیسیون‌ها کاندیدا می‌شود، ممکن است فردی باشد که سه دوره سابقه نمایندگی داشته اما جزو فراکسیون امید و یا فراکسیون ولایت نیست ولی رأی می‌آورد.

این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: مثلا دکتر تاجگردون کسی است که کمتر کسی مثل او تجربه کار بودجه‌ای دارد و لذا همه فارغ از بحث‌های گروهی و جناحی به او رأی دادند یا دکتر حسنوند نماینده‌ای است که 4 دوره تجربه نمایندگی دارد و فارغ از مسایل گروهی به عنوان رئیس کمیسیون انرژی انتخاب شد. یا افراد دیگر، مثلا تجربه پزشکی دکتر نوبخت به گونه‌ای بود که خیلی از افرادی که خودشان سوابق خوبی دارند به او رأی دادند.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد:‌ بنابراین من معتقدم مسایل فراکسیونی خیلی مبنا قرار نگرفته و نمی‌تواند تعیین کننده باشد ضمن این‌که وزن افرادی که در سمت‌های مختلف کاندیدا شده‌اند نیز در انتخاب آنها بسیار موثر بوده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان