arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۵

کمیسیون اروپا برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیانیه صادر کرد

اعضای کمیسیون اروپایی امروز (جمعه) پس از اعلام نتیجه همه پرسی در بریتانیا، برای خروج آن کشور از اتحادیه اروپا بیانیه مشترکی صادر کردند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعضای کمیسیون اروپایی امروز (جمعه) پس از اعلام نتیجه همه پرسی در بریتانیا، برای خروج آن کشور از اتحادیه اروپا بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش انتخاب،  رهبران اتحادیه اروپا، 'دونالد توسک' رئیس شورای اروپا، 'ژان کلود یونکر' رئیس کمیسیون اروپا، 'مارتین شولتز' رئیس پارلمان اروپا و 'مارک روته' نخست وزیر هلند و عهده دار ریاست دوره‌ای این اتحادیه؛ امروز با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند که تا زمان تکمیل مذاکرات برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بریتانیا عضو این اتحادیه باقی خواهد ماند و تمام الزامات و حقوق آن شامل حالش خواهد شد.

آن ها امروز پس از دیدار با یونکر در بروکسل، درباره نتایج این همه پرسی به رایزنی پرداخته و در این بیانیه مشترک اعلام کردند: مردم انگلیس در یک فرایند آزاد و دمکراتیک به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، اگرچه ما بابت این نتیجه متاسفیم ولی برای تصمیم آن ها احترام قائلیم. امروز با خروج انگلیس از اتحادیه و تبدیل آن به یک بلوک 27 عضوی، کشورهای عضو همچنان چارچوب اتحادیه را ضامن بقای خود در آینده می دانند.

در ادامه بیانیه آمده است: اکنون ما از دولت بریتانیا انتظار داریم که هرچه سریع تر تصمیم مردم خود را اجرایی کند، گرچه شاید روند این کار دردناک باشد، اما هر تاخیری در اجرای آن می تواند به تداوم بی ثباتی در این اتحادیه کمک کند. بنابراین از لندن می خواهیم به شیوه ای درست این امر را عملی سازد.

این بیانیه می افزاید: خروج کشورها از اتحادیه اروپا بر اساس ماده پنجاه عهدنامه لیسبون صورت می‌گیرد و هر کشوری که این ماده را فعال کند؛ برای خروج از اتحادیه اروپا دو سال فرصت دارد. بنابراین ما آمادگی داریم با لندن در باره روند، شرایط و چگونگی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مذاکره کنیم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان