arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۵

تخلف رانندگی یقه نخست وزیر را گرفت

'هون سن' نخست وزیر کامبوج به دلیل تخلف رانندگی و استفاده نکردن از کلاه ایمنی هنگام سوار شدن بر موتورسیکلت جریمه شد و برگ جریمه ای دریافت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'هون سن' نخست وزیر کامبوج به دلیل تخلف رانندگی و استفاده نکردن از کلاه ایمنی هنگام سوار شدن بر موتورسیکلت جریمه شد و برگ جریمه ای دریافت کرد.

به گزارش انتخاب، نخست وزیر کامبوج که از سال 1985 بر مسند قدرت تکیه زده است هفته گذشته در استان 'کوه کنگ' در جنوب غربی این کشور هنگامی که بر ترک یک موتورسیکلت نشست از کلاه ایمنی استفاده نکرد.

وی آخر هفته گذشته یک ویدیو از خود در شبکه فیسبوک قرار داد که سوار بر ترک یک موتورسیکلت و بدون کلاه ایمنی مسافت 250 متری را پیموده است.

وی روز جمعه با استفاده از یک موتورسیکلت در حالی که کلاه ایمنی بر سر داشت از خانه اش در نزدیکی بنای یادبود استقلال در 'پنوم پن' را تا یک ایستگاه پلیس پیمود تا برگ جریمه را پرداخت کند.

نخست وزیر کامبوج که در 32 سالگی سکان هدایت این کشور را در دست گرفت و جوان ترین نخست وزیر جهان محسوب می شد روز جمعه بار دیگر در فیسبوک خود اعلام کرد 15 هزار 'ریل' (واحد پول کامبوج) برابر با (3.75 دلار) به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی جریمه شده است.

به نوشته تارنمای 'پنوم پن پست'، وی گفت: مصونیت های سیاسی و پارلمانی در قانون اساسی و در جای دیگر اجازه نمی دهد اعضای شورای ملی و یا نخست وزیر از جریمه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مصون باشند.

این برگ جریمه توسط یک ستوان و از افسران پلیس راهنمایی و رانندگی در این استان کامبوج صادر شده است.

'سان نم' پلیسی که نخست وزیر کامبوج را جریمه کرده است، گفت: من 'هون سن' را دیدم که با موتورسیکلت قوانین راهنمایی و رانندگی و ماده 6 قانون را نقض کرده ، پس مجرم است و باید 15 هزار 'ریل' جریمه شود.

نخست وزیر کامبوج هنگامی که هفته گذشته به استان 'کوه کنگ' سفر کرده بود به طور غیر منتظره به یک راننده موتورسیکلت در کنار خیابان که مردم را جابجا می کرد برخورد و از وی خواست دو نفری از موتورسواری لذب ببرند.

'هون سن' حدود 250 متر را بدون کلاه ایمنی بر ترک این موتورسیکلت نشست.

وی پس از واکنش کاربران شبکه فیسبوک به صورت عمومی از اشتباه خود عذرخواهی کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان