arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

برکناری دومین افسر در ارتباط با بازداشت ملوان‌های آمریکایی در آب های ایران

نیروی دریایی ایالات متحده دومین افسر را در ارتباط با بازداشت موقت ملوان های آمریکایی در خلیج فارس در دیماه گذشته برکنار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروی دریایی ایالات متحده دومین افسر را در ارتباط با بازداشت موقت ملوان های آمریکایی در خلیج فارس در دیماه گذشته برکنار کرد.

اسوشیتدپرس نوشته است، رئیس فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا با برکناری فرمانده گروه ضربت ۵۶ از مقام خود او را به بخش دیگری منتقل کرده است.

این دومین برکناری بعد از ماجرای بازداشت موقت ملوان های آمریکایی توسط ایران است.

۲۲ دی ماه، ابتدا سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد دو شناور ارتش آمریکا توسط واحدهای گشتی نیروی دریایی سپاه توقیف شدند و ۱۰ سرنشین این دو قایق، شامل ۹ مرد و یک زن، به "جزیره فارسی" در سواحل جنوبی ایران منتقل شدند.

اردیبهشت امسال نیروی دریایی آمریکا، فرمانده ده ملوان آمریکایی را که دی ماه گذشته بعد از ورود به حریم ایران در خلیج فارس برای ۱۵ ساعت بازداشت شدند، از سمت خود عزل کرد.

در بیانیه ای که روز پنجشنبه نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا منتشر کرد، آمده این نیرو اعتماد خود به فرمانده "اریک راش" (Eric Rasch) را از دست داده است. وی مسئول آمادگی و آموزش بیش از ۴۰۰ ملوان، از جمله ده ملوان بازداشت شده توسط سپاه پاسداران ایران بود.

اسوشیتدپرس به نقل از یک مقام رسمی آمریکا نوشت، در مورد هفت ملوان دیگر از جمله اریک راش، افسر اجرایی وقت اسکادران قرار است در هفته آینده تصمیم گیری شود.

نظرات بینندگان