arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

اعلام شرایط پرداخت قسطی جریمه سربازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اختصاص تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد، شرایط پرداخت قسطی جرائم غیبت سربازی را تشریح کرد.
 
به گزارش انتخاب، سردار موسی کمالی با اشاره به برگزاری جلسات نهایی با دو بانک قوامین و انصار و ابلاغ دستورالعمل نحوه پرداخت اقساطی جرایم غیبت سربازی، در تشریح چگونگی پرداخت اقساط این جرائم اظهار داشت: برابر بند ب تبصره 11 قانون بودجه سال 95، پرداخت اقساطی جرایم غیبت سربازی یکی از شیوه‌های پرداخت جریمه مشمولان غایب معرفی شده است که با توجه به نهایی شدن مذاکرات و ابلاغ دستورالعمل لازم، مشمولین غایبی که واجد شرایط مذکور بوده می‌توانند با توجه به این دستورالعمل، نسبت به پرداخت قسطی جرایم غیبت خود اقدام کنند.
 
وی با اشاره به بندهای این دستور العمل در تشریح جزئیات آن عنوان کرد:
 
1.مشمولین غایب واجد شرایط این طرح می‌توانند پس از مراجعه به پلیس +10 درخواست خود برای پرداخت قسطی جریمه غیبت را ثبت کنند.
 
2.سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی مدارک مشمولین ثبت نام شده، میزان جریمه مشمولان را با توجه با مدرک تحصیلی، مدت زمان غیبت، همسر و تعداد فرزندان، مشخص کرده و مشمولان واجد شرایط را به بانک انصار یا قوامین معرفی می‌کند.  
 
3. بانک‌های عامل (انصار و قوامین) پس از معرفی نامه سازمان وظیفه عمومی، اقدام به تشکیل پرونده برای مشمولان واجد شرایط کرده و پس از اخذ تضمین‌های لازم، حداقل یک سوم جریمه درنظر گرفته شده را اخذ و مابقی را با کارمزد 4 درصد در 36 ماه تقسیط می‌کنند.
 
4.بانک‌های عامل پس از اخذ یک سوم جریمه، فرد را برای دریافت کارت معافیت با اعتبار موقت 36 ماهه به سازمان وظیفه عمومی معرفی خواهند کرد.
 
5.سازمان وظیفه عمومی پس از دریافت نامه بانک، کارت معافیت مشمولان واجد شرایط را با اعتبار 36 ماهه صادر خواهد کرد. بدیهی است پس از پرداخت آخرین قسط جرایم هریک از مشمولان، سازمان وظیفه عمومی نسبت به دائمی کردن کارت معافیت این افراد اقدام می‌کند.
 
6. قابل ذکر است کسانی که نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام نکنند در وهله اول بانک‌های عامل تضمین‌های اخذ شده را به اجرا خواهند گذاشت و در وهله دوم نیز سازمان وظیفه عمومی پس از 4 ماه از نامه بانک، نسبت به ابطال کارت معافیت این مشمولان اقدام خواهد کرد.
 
جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ این موضوع، سازمان وظیفه عمومی موظف شده تا هرچه سریعتر نسبت به اجرای این دستورالعمل اقدام کند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان