arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

نیروهای عراقی منطقه حی المعلمین در فلوجه را آزاد کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نیروهای عراقی روز شنبه منطقه «حی معلمین» در فلوجه را به طور کامل از دست تروریست های داعشی آزاد کردند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از  پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، نیروهای عراقی امروز در ادامه پیشروی خود در شهر فلوجه منطقه «حی المعلمین» در فلوجه را آزاد کرده و ده ها تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.

در همین حال شبکه اسکای نیوز عربی در خبری گزارش کرد، نیروهای پلیس فدرال عراق از 6 محور وارد منطقه «حی جولان» در فلوجه شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی با پوشش هوایی جنگنده های عراقی موفق شدند وارد این منطقه شوند.

سرلشکر 'عبدالوهاب الساعدی' امروز (شنبه) به پایگاه خبری السومریه نیوز عراق گفت که از ابتدای شروع عملیات فلوجه تا به امروز یک هزارو 50

عملیات آزادسازی فلوجه از 23 ماه مه (چهارم خرداد ماه) گذشته آغاز شد و بعد از اتمام مرحله اول و دوم عملیات که به آزادی دو بخش راهبردی 'کرمه' و 'الصقلاویه' منجر شد از چهار ژوئن ورود نیروهای عراقی به داخل شهر فلوجه شروع شد.

در عملیات استان صلاح الدین عراق نیز نیروهای عراقی موفق شدند چند مجتمع دولتی و چهار روستا را در نزدیکی شهرستان شرقاط در شمال تکریت از دست داعش آزاد کنند.

احمد الجبوری استاندار صلاح الدین روز گذشته (جمعه) با اعلام پیشروی تجهیزات نظامی در عملیات آزاد سازی الشرقاط از دولت مرکزی، سازمان های بشر دوستانه و بین المللی درخواست ارسال کمک به خانواده های فراری از چنگ داعش کرد.

جبوری افزود: ارتش با حمایت الحشد الشعبی ونیروی هوایی به سمت آزاد سازی روستای المسحک، الشرتان، والمسلطن و خلف الزیدان و روستای کریم الخلف از توابع دو منطقه مکحول و الشرقاط در شمال استان صلاح الدین درحال پیشروی است.

ضامن الجبوری فرمانده پلیس استان صلاح الدین 19 ژوئن با اعلام آغاز عملیات آزاد سازی شهر الشرقاط واقع در شمال تکریت مهمترین منطقه دفاعی داعش تاکید کرد درگیری استان صلاح الدین با درگیری الانبار فرق دارد.

شهر شرقاط از ژوئن ( خرداد) 2014 تاکنون تحت اشغال داعش و مهمترین پناهگاه داعش در استان صلاح الدین است.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان