arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

صاحب حقوق غیرمتعارف در بیمه مرکزی برکنار شد/ بازگشت مبالغ با دستور وزیر اقتصاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیری که حقوق چند ده میلیونی در بیمه مرکزی دریافت کرده بود با دستور وزیر اقتصاد برکنار و مبالغ کلان دریافتی عودت داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، عبدالناصر همتی رییس جدید بیمه مرکزی ایران، مرتضی حسنی عقدا را برکنار کرد؛ حسنی عقدا همان مدیری است که انتشار فیش حقوقی غیرمتعارف او جنجال برانگیز شده بود.

به دنبال انتشار فیش حقوقی مذکور، حملات مخالفان علیه دولت تدبیر و امید که در موارد متعددی با بی اخلاقی، تهمت و دروغ همراه بود، بالا گرفت. با این وجود، علی طیب نیا، فارغ از همه این هجمه‌های هدف‌دار سیاسی، به دور از جنجال های رسانه ای، دستور داد ماجرای حقوق های غیرمتعارف به سرعت بررسی شوند.

او ابتدا، دستورالعملهای جدیدی را برای تعدیل حقوق‌ها و تسهیلات بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه صادر کرد.

بر این اساس، طیب نیا به محض خبردار شدن از پرداخت‌های غیرمتعارف در بیمه مرکزی دستور داد همه مبالغ مذکور به حساب بیمه مرکزی بازگردانده شود. این اقدام قاطع باعث شد تا رییس سابق بیمه مرکزی بلافاصله استعفا دهد. طیب نیا با پذیرش این استعفا، عبدالناصر همتی را برای این سمت معرفی کرد.

بر اساس اخبار دریافتی، برکناری حسنی عقدا نیز با دستور صریح وزیر اقتصاد به رییس جدید بیمه مرکزی انجام شده است.

گفتنی است طیب نیا از ابتدای تصدی وزارت اقتصاد، عضویت مدیران ستادی این وزارتخانه در هیات مدیره شرکت‌ها، بانک ها و شرکت های بیمه را کاملا ممنوع کرده بود.

اقدامات سریع وزارت اقتصاد، در خصوص تخلف چند مدیر در بیمه مرکزی، هم باعث بازگرداندن مبالغ غیرمتعارف شده و هم به برکناری متخلفان منجر شده است؛ به این ترتیب، عملا ماجرای دریافت های غیرمتعارف در بیمه مرکزی به دور از جنجال های رسانه ای و شعار، مرتفع شده است اگرچه برای مخالفان تندروی دولت، این موضوع صرفا بهانه جدیدی برای تخریب بود نه احقاق حق مردم.

نظرات بینندگان