arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۵

آیت الله مظاهری: شیعه علی(ع) هرگز اموال مردم را تصرف نمی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: کسی که خود را شیعه حضرت علی(ع) می داند هیچگاه به مردم جامعه خود ظلم نکرده و مال و اموال مردم و بیت المال را تصرف نمی کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق ماه مبارک رمضان در مسجد حکیم اصفهان افزود: چنین اقداماتی مغایر رفتار اسلامی و شیعه علوی است.

وی گفت: پیروان حضرت علی(ع) تا حد امکان زشتی را از خود دور می کنند و تشیع خود را با دوری از زشتی و رذائل اخلاقی مانند تهمت، غیبت، تهمت و ظلم و ستم به مردم نشان می دهند.

وی افزود: جامعه شیعی باید از تهمت، غیبت و تهمت پاک شود که این رذائل اخلاقی زیبنده جامعه اسلامی و شیعی نیست.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به نامگذاری غیراسلامی بعضی از خانواده ها برای فرزندان خود تصریح کرد: انتخاب نام های غیراسلامی و غربی مصداقی از ورود فرهنگ های غرب به کشور اسلامی است.

وی ادامه داد: اسامی اسلامی و نام ائمه اطهار(ع) باید برای فرزندان از سوی خانواده ها انتخاب شود که این رفتار، شعار شیعه گری مردم ما را نشان می دهد.

آیت الله مظاهری، شیعه بودن را نیازمند اجرای دستورات دین و عمل صالح دانست و گفت: فرد شیعه علاوه بر شعار و عقیده در عمل نیز باید شیعی باشد و دستورات اسلامی را رعایت کند که این کار زمینه سعادت او در دنیا و آخرت را فراهم خواهد کرد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: عالم برزخ و حسابرسی آخرت برای شیعه واقعی بسرعت و آسانی نسبت به دیگر افراد انجام می شود و همنشینی با پیامبر(ص) و اهل البیت(ع) را به همراه دارد.

نظرات بینندگان