arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۵
ناطق نوری:

رویمان می‌شود بگوییم می‎خواهیم الگوی جهان باشیم؟ در بسیاری از مسائل سیر قهقهرایی داشته ایم / حقوق های نجومی مربوط به دوره ی دولت روحانی نیست

علی(ع) با کسانی که ثروت های بی حساب و کتاب داشتند برخورد می کرد و دشمنانی نیز داشت، زیرا انسان اگر بخواهد حق بگوید و دستور خدا را اجرا کند هزینه در پی خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از 37 سال رویمان می‌شود که بگوییم می‎خواهیم الگوی جهان باشیم؟ در بسیاری از مسائل سیر قهقهرایی داشته ایم / حقوق های نجومی مربوط به دوره ی دولت روحانی نیست

رئیس دفتر بازرسی ویژه رهبری گفت: در ٣٧ سال گذشته در بسیاری از مسائل سیر قهقهرایی داشته و با این وضعیت نمی‌توانیم ادعا کنیم که برای دیگران الگو هستیم.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری طی سخنانی در مراسم احیای شب بیست‌ویکم ماه رمضان در حرم امام خمینی (ره) با اشاره به این که علی (ع) در طول حیاتش هیچگاه جز برای رضای خدا دست به عمل نزد، گفت: علی (ع) اول کسی است که از میان مردان به اسلام ایمان آورد و از همان عنفوان جوانی تا شبی که به شهادت رسید، هرگز نمی‌بینیم که جز برای رضای خدا سخنی بر زبان آورده یا شمشیری زده باشد.

گزیده سخنان ناطق نوری در زیر می آید:

*{با تشکر از دستور روحانی برای رسیدگی حقوقهای نجومی} من از ایشان خواهش می کنم که این موضوع را جدی بگیرند؛ البته اینها مربوط به این دوره نیست و متعلق به دوره های مختلف است و این پرداخت ها طبق قانون ها و آیین نامه های غلط است. این حقوق های بالا قابل تحمل نیست

*علی(ع) با کسانی که ثروت های بی حساب و کتاب داشتند برخورد می کرد و دشمنانی نیز داشت، زیرا انسان اگر بخواهد حق بگوید و دستور خدا را اجرا کند هزینه در پی خواهد داشت.

*{با انتقاد از وضع فعلی کشور}  آیا 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی می توانیم ادعا کنیم که الگوییم؟ آیا ما در مقابل خون شهدا، مقابل خانواده های آنها، مقابل فریاد امام و مقابل خدا مسئولیت نداریم؟ آیا با این وضعیت رویمان می شود که بگوییم می خواهیم برای جاهای دیگر دنیا می خواهیم الگو شویم؟

* متأسفانه آمارهایی را خودمان در مورد وضعیت معتادان، کارتن خواب ها، رشوه و... منتشر می کنیم و دشمن این آمار را از خودمان می گیرد و علیه خودمان استفاده می کند؛ آیا با این وضع در زمینه های مختلف می توانیم الگو شویم؟

* در جمهوری اسلامی که اینقدر برای آن فداکاری شد و رهبری نیز در مورد مسائل مختلف هشدار می دهند، آیا می توانیم ادعا کنیم که قوه قضائیه ما به تمام معنا اسلامی است؟ آیا می توانیم ادعا کنیم که مردم جایی بروند که شأن آنها حفظ شود و طمع پول گرفتن و رشوه در میان نباشد؟ البته در همه جا اینگونه نیست اما این امور وجود دارد.

* مردم و مسئولان باید قدر امنیت و آسایش کشور را در منطقه پرآشوب و جنگ زده بدانند و از کارهایی که به تضعیف نظام می انجامد، پرهیز کنند

نظرات بینندگان