arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

ضیاءالدین دری: آقای فرهادی عذر می‌خواهم

سید ضیاء الدین دری درباره ی مصاحبه ای که از قول او منتشر شد، توضیحاتی ارائه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید ضیاء الدین دری درباره ی مصاحبه ای که از قول او منتشر شد، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش انتخاب، متن این توضیحات به شرح زیر است:

به نام داناى كل

در پىِ انتشار گسترده مصاحبه منتسب به اينجانب سيد ضيأ الدين درَى با خبرنگار ديباچه ، جهت تنوير افكار عمومى و همه عزيزانى كه نسبت به موضوع حساسيت به خرج داده اند مراتب ذيل را به آگاهى مى رسانم .

١- اينجانب از همان ابتدا اعلام كردم كه مصاحبه نه مى كنم و اين مورد را طى چهل و هفت دقيقه صحبت خود بارها تكرار كردم و حرف هايم جنبه راهنمايى داشته اند.

٢- ضبط گفتگو به اينجانب اطلاع داده نشد به شهادت فايل موجود صوتى. و طبق قوانين ضبط بدون اجازه هر مذاكره اى عملى غير قانونى است مگر آنكه طرف مذاكره راضى باشد .

٣- اينجانب به اصرار خبرنگار كه او را مثل فرزند خود براى شنيدن نظراتم كنجكاو يافتم پاسخ مى دادم چون كه قرار به انتشار نداشتيم .

طى بيش از سى سال حضور در سينما تا كنون سابقه نه داشته كه نسبت به اثرِ همكارانم اظهار نظر رسمى نمايم جز در مواردى كه موافق و مشوق بوده ام مثل تمجيد از فيلم باديگارد يا رستاخيز ... البته همه ما مى توانيم درباره كار همكارانمان به طور غير رسمى داراى نظر باشيم و خصوصى در محيط امن نظر كارشناسانه ارايه كنيم . من اين كار را هم به ندرت انجام داده ام .

٤- اينجانب در ابتدا اين اتفاق زشت را ناشى از يك تبانى تلقى كردم ، اما پس از تماس با سردبير محترم ديباچه و سوگند ايشان باور كردم كه يك اشتباه موجب اين فاجعه تلخ شده است ، در نتيجه با همه عصبانيت به سهم خودگذشت كردم .

٥- اينجانب فيلم آقاى كاهانى را نه ديده ام و حرف هايم شكل مثال داشته اند و نه قطعى و هيچ قضاوتى هم در آن دخيل نه بوده است . شايد فيلم را ببينم نظرم با شورا متفاوت باشد اما نظر اكثريت لحاظ مى شود . بنا به گفته سردبير ديباچه ساير رسانه ها در تحريك آميزتر ساختن مطالب كوشيده اند .

٦- در هر حال طبيعى است كه مطالب ابتر و كوتاه شده و جهت دار تر انعكاس يافته اند كه تمايلى به باز نشر آن ندارم.

٧- اينجانب اگر چه ممكن است با برخى لحظات فيلم هاى آقای كاهانى موافق نه بوده باشم اما اسلوب و سبك ايشان را مى پسندم و اين را قبلا هم گفته ام .

٨- و اما اظهار نظرم درباره فيلم فروشنده- مشترى- همكار خوب و مهربانم اقاى فرهادى ديگر بيش از همه مطالب خصوصى بود و ايشان را مى ديدم حتما بيان مى كردم اما واقعا با وجود اينكه كمترين گناهى نه دارم از بابت رسانه اى شدن آن متاسف و مغموم هستم . اگر ولو به قدر يك سر سوزن چنين قصدى داشتم دلم نه مى سوخت . اصغر عزيزم من و شما فضا را مى شناسيم ، گاه وقايع نا خواسته هستند . من تو را تحسين مى كنم و اين خطاى ژورناليستى را بر من بى گناه به بخش تا همه به دانند كه ما چگونه انسان هايى هستيم . تا ببينمت .

٩- هم چنين از تهيه كننده محترم فيلم آقاى كاهانى پر تلاش هم بابت اين فاجعه نا خواسته دلجويي مى كنم و اميدوارم با سكوت هوشمندانه خود بر توقف اين وضعيت ناشايست مساعدت نمايند .

اين جانب ، تاوان اعتماد خود را به يك خبرنگار جوان كه عصر روز قدر به من مراجعه كرد و نه توانستم او را از خود برانم را به اين وسيله مى پردازم.

با احترام نسبت به همه: سيد ضيا الدين درّى

*روزنامه صبا
نظرات بینندگان