arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

خداحافظی دسته جمعی مسی و یارانش

پس از شکست آرژانتین مقابل شیلی، تعداد زیادی از بازیکنان این تیم تصمیم به خداحافظی از بازی‌های ملی گرفته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از شکست آرژانتین مقابل شیلی، تعداد زیادی از بازیکنان این تیم تصمیم به خداحافظی از بازی‌های ملی گرفته‌اند.
 
به گزارش انتخاب؛ پس از سومین شکست متوالی آرژانتین در تورنمنت‌های متوالی (جام‌جهانی ۲۰۱۴، کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) لیونل مسی کاپیتان و ستاره آلبی‌سلسته اعلام کرده دیگر برای تیم ملی کشورش به میدان نخواهد رفت.

این تصمیم غیرمنتظره را لیونل مسی در حالی گرفت که دو روز گذشته ۲۹ ساله شده و می‌توانست حداقل چند سال دیگر برای آرژانتین بازی کند.

مسی در این باره گفت: «تیم ملی برای من بعد از چهار فینال تمام شد. تصمیمم را گرفته‌ام و به آن اعتقاد دارم.»
مسی همچنین در مورد شکست در برابر شیلی گفت: «باورنکردنی‌ست که برای سومین مرتبه در فینال حاضر شدیم و نتیجه نگرفتیم. لحظات سختی است و من هم بسیار غمگین هستم. خیلی تلاش کردم با آرژانتین قهرمان شوم، اما نشد.»

بدین ترتیب کار مسی در تیم ملی آرژانتین با ۱۱۲ بازی ملی و ۵۵ گل زده با تلخی به پایان رسید.
لازم به ذکر است پیش از سه فینال ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، مسی در فینال کوپا آمه‌ریکا ۲۰۰۷ هم با آرژانتین برابر برزیل شکست خورده بود.

تنها افتخارات ملی مسی در رده جوانان و المپیک است که در جام‌جهانی ۲۰۰۵ جوانان و المپیک ۲۰۰۸ پکن قهرمان شده بود.
 
شکست آرژانتین برابر شیلی در فینال کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۶ تلفات دیگری هم داشته و پس از اینکه لیونل مسی اعلام کرد از بازی‌های ملی کناره‌گیری می‌کند، خبر رسیده خاویر ماسچرانو و سرخیو آگوئرو هم پیراهن آلبی‌سلسته را از تن درمی‌آورند.
 
ماسچرانو ۳۲ ساله که با ۱۲۸ بازی ملی در تیم ملی آرژانتین دومین بازیکنی‌ست که بیشترین بازی ملی را برای تیم ملی کشورش انجام داده هم نمی‌خواهد در جدایی از آلبی‌سلسته مسی را تنها بگذارد و به زودی رسماً تصمیمش را اعلام خواهد کرد.
 
در همین راستا برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند سرخیو آگوئرو ۲۸ ساله که ۷۶ بازی ملی و ۳۳ گل زده در پرونده‌اش دارد هم از ترکیب تیم ملی آرژانتین کنار خواهد رفت.
 
 
نظرات بینندگان