arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

واکنش بهمنی به حقوق‌های نجومی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم از دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی از مدیران شدیدا ناراحت و نگران هستند، گفت: حداقل برخورد با مدیران دریافت کننده حقوق‌های نجومی برکناری است.

به گزارش انتخاب، محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع دریافت حقوق‌های نجومی توسط مدیران دولتی باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، اظهار داشت: مردم از این اتفاق شدیداً ناراحت و نگران هستند و باید هر چه سریعتر کمیته‌های بازرسی در دستگاه‌های اجرایی حضور یابند و یک بازنگری کلی در این رابطه داشته باشند.
 
وی افزود: دولت باید هرچه سریعتر از اقداماتی که انجام داده گزارشی به مردم ارائه کند و معتقدیم باید این مساله هرچه سریعتر و به طور دقیق پیگیری و نتایج آن اعلام شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بعد از حصول نتایج بررسی‌ها باید برخورد لازم با متخلفان صورت بگیرد.
 
بهمنی با بیان اینکه مردم از اینگونه رفتارها و اتفاقات و از تبعیض‌ها بسیار ناراحت‌اند، افزود: اگر مدیرانی در زمینه دریافت حقوق‌های نجومی و نامتعارف مرتکب تخلف شده‌اند حداقل برخورد با این افراد برکناری آنان است.
 
وی با بیان اینکه دولت باید سقف دریافتی‌ها را مشخص کند، گفت: هیات وزیران باید چارچوبی را در این زمینه تهیه و سقف پرداخت و حداقل و حداکثر دریافتی‌ها را تعیین کند و اگر بعد ازاین اتفاقی افتاد بدانند که حداقل و حداکثر حقوق‌ها از قبل مشخص شده بود.
 
عضو کمیسیون اقتصاد مجلس در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت حقوق های نامتعارف نشات گرفته از خلاء‌های قانونی است یا خیر، اظهار داشت: هر چیز یک عرفی دارد، شاید برخی بگویند سقفی تعیین نشده ولی اینطور نیست، در قانون خدمات کشوری تصریح شده است که فاصله حداقل و حداکثر حقوق باید 7 برابر باشد؛ بنابراین اینگونه بحث‌ها توجیه تلقی می‌شود و قابل قبول نیست.
 
بهمنی تاکید کرد: در همین ارتباط نیز مجلس صبر کرده است تا ببیند خود آقایان دولتی چه تصمیماتی می‌گیرند. اگر دولت اقدامی نکند،مجلس راسا ورود پیدا می‌کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان