arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

ایتالیا: برگزیت همانند یک تخته سنگ برروی اتحادیه اروپا سنگینی می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا با تاکید بر اینکه همه پرسی برگزیت انگلیس همانند یک تخته سنگ برروی تاریخ اتحادیه اروپا سنگینی می کند گفت: اروپا نمی تواند یک سال منتظر بماند، ما در مقابل دوراهی هستیم.

نخست وزیر ایتالیا روز دوشنبه در مجلس سنای این کشور به موضوع همه پرسی اخیر انگلیس اشاره کرد و افزود: رای مردم انگلیس در باره خروج از اتحادیه اروپا یک رویداد تاریخی است و اگر کسی امروز در صدد استفاده ابزاری و یا کم اهمیت جلوه دادن آنچه بوقوع پیوسته باشد ، مرتکب یک اشتباه سیاسی می شود. برگزیت همانند یک تخته سنگ برروی اروپا سنگینی می کند.

وی یاد اور شد: ایتالیا می گوید که اروپا می تواند هر کاری انجام دهد بجز اینکه یک بحث یک ساله را در خصوص روند خروج انگلیس پس از یک مذاکرات یک ساله باز کند. بدین صورت پیام همه پرسی از دست می رود. 

وی گفت: فردا اجلاس اتحادیه اروپا برگزار می شود و فکر می کنم که آخرین نشستی نباشد که در باره این موضوعات بحث می شود. ما نباید فقط بر روی خروج انگلیس، بلکه به روی از سرگیری اتحادیه اروپا و همچنین پیدا کردن یک راهبرد متمرکز باشیم. 

رنتزی افزود: لحظه آن رسیده تا اتحادیه اروپا را به سوی هویتش سوق دهیم . اتحادیه اروپایی که برای عدالت اجتماعی و نه بوروکراسی، مبارزه می کند. امروز عدم آگاهی از وخیم بودن شرایط وجود دارد. ما به تصمیم انگلیسی ها احترام می گذاریم اما اروپا باید تکان بخورد اگر یک سال منتظر بمانیم، زمان را از دست می دهیم. 

وی گفت: در صورتی که از موضع دفاعی دست برداریم، آنچه در انگلیس بوقوع پیوست می تواند بزرگترین فرصت برای اروپا باشد. 

رنتزی امروز همچنین با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت و گویی تلفنی کرد و در باره برگزیت ، تواقق میان ترکیه و اسرائیل و عادی سازی روابط میان طرفین صحبت کرد. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان