arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۵

۳ بار انفجار باجناق، به خاطر تقسیم ارث و میراث

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : چندی قبل مأموران پلیس مشهد از انفجار خانه‌ای در خیابان بهار باخبر شدند. نخستین تحقیقات نشان داد که این خانه بر اثر پرتاب بمب دستی از پنجره به داخل یکی از اتاق‌ها منفجر شده اما به ساکنان آسیب جدی وارد نشده بود.

به گزارش روزنامه ایران، در حالی که تحقیقات پلیسی ادامه داشت دومین انفجار نیز در این خانه رخ داد. صاحبخانه با این احتمال که عامل انفجار‌ها دامادش است به مأموران گفت: مدتی است که دخترم با شوهرش اختلاف داشته و به خانه من پناه آورده است، بنابراین احساس می‌کنم انفجارها کار دامادم است.

بدین ترتیب تحقیق از داماد خانواده آغاز شد اما کارآگاهان دریافتند وی در این انفجارها نقشی نداشته و این در حالی بود که سومین گزارش انفجار نیز ساعت 41‌: 23 روز بیست‌ و‌ هشتم خرداد در این خیابان و مقابل همان خانه به وقوع پیوست.

همزمان با حضور مأموران کلانتری 18 مشهد در محل حادثه مشخص شد دو جوان با خودرو پراید مقابل خانه مورد نظر توقف کرده و یکی از سرنشینان کیسه پلاستیکی حاوی مواد منفجره را جلوی پنجره خانه قرارداده و بلافاصله از محل متواری شده‌اند. دقایقی بعد نیز انفجار شدیدی رخ داد و خانه مورد نظر و 15 خانه مجاور خسارت دیدند.در ادامه تحقیقات کارآگاهان با بررسی‌های علمی و اطلاعاتی به سرنخ‌هایی رسیدند که فرضیه نقش داشتن باجناق صاحبخانه را در حادثه انفجارها قوت می‌بخشید.

از سوی دیگر مشخص شد خودرو برادرزن شاکی نیز چندی قبل از سوی افراد ناشناس به آتش کشیده شده که در آن پرونده نیز کارآگاهان ردی از همین فرد - باجناق شاکی - به دست آوردند.
بدین ترتیب مأموران پلیس امنیت عمومی با دستور قضایی، متهم 40 ساله را که به قصد گمراه کردن مأموران، خودش را به بیماری زده و در بیمارستان بستری بود، دستگیر کردند. وی زمانی‌که با شواهد و مدارک پلیس روبه‌رو شد راهی جز بیان حقیقت ندید و اعتراف کرد.

در بازرسی از خانه متهم نیز یک قبضه اسلحه شبه جنگی، یک عدد شوکر، ابزار‌آلات ساخت مواد منفجره و هزار عدد قرص متادون کشف شد. متهم در ادامه بازجویی‌ها همدست ۳۱ساله‌اش را نیز معرفی کرد و گفت: چند سالی است که بر سر تقسیم ارث و میراث با خانواده همسرم اختلاف داریم و به همین خاطر همسرم بشدت دچار بیماری و افسردگی شده است از همین رو تصمیم گرفتم دست به انتقام بزنم.سردار امیری‌مقدم فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی در این باره گفت: با اعترافات متهم، همدستش نیز دستگیر و راز انفجارهای خیابان بهار مشهد فاش شد، متهمان هم‌اکنون در بازداشت هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
نظرات بینندگان