arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۵

پیام افخمی به مناسبت روز صنعت و معدن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پیام افخمی به مناسبت روز صنعت و معدن
علی اشرف افخمی ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن به مناسبت فرارسیدن دهم تیرماه ، روز صنعت و معدن پیامی ارسال داشت.

در متن این پیام آمده است:

در حال حاضر بخش صنعت كشورمان مرحله ویژه ای را پشت سر میگذراند و پایان یافتن دوران تحریم و عملی شدن برجام بر حساسیت امر افزوده و مسئولیت های زیادی را متوجه تصمیم گیران اقتصادی و بویژه فعالان صنعتی كرده است.

جبران دورانی كه روند توسعه صنعتی كشورمان با كندی روبرو شده بود نیاز به دستیابی به شتاب مناسب توسعه و تحقق توسعه صنایع بزرگ و زیربنایی ، هماهنگ و همگام با صنایع كوچك و متوسط دارد.

بانك صنعت و معدن به عنوان تنها بانك توسعه ای و تخصصی بخش صنعت و معدن كشور در سال های تحریم طرح های بزرگ فولادی ، سیمانی، پتروشیمی و نیروگاهی را كه از مبانی توسعه پایدار و بالنده محسوب می شوند تامین مالی كرده و بعضی از آن ها را به بهره برداری رسانده است.

همگام با این حركت ، باشناختن ظرفیت های منطقه ای و تامین مالی طرح های كوچك و زودبازده كه نقش مهمی در اشتغالزایی دارند و همچنین ایجاد معاونت بانكی صنایع كوچك و متوسط ، توجه خود را به این بخش از صنایع نیز به اثبات رسانده است.

تحقق اقتصاد مقاومتی نیز كه از ضرورت های اقتصادی كشورمان محسوب شده و رهبر فرزانه انقلاب همواره برآن تاكید دارد از اهداف اساسی است كه بانك صنعت و معدن در تدوین برنامه های خود به آن نگاهی ویژه داشته و با تقویت هسته های اساسی توسعه ، نظیر تامین مالی صنایع مادر و بالادستی و فن آوری های نوین و استفاده از تمامی ظرفیت های داخلی برای دستیابی به اقتصاد درونزا و مستقل در مسیر آن گام برمی دارد.

بی شك با باز شدن فضای بین المللی شاهد فعالیت بیش از پیش این بانك در تامین مالی طرح های صنعتی در مسیر توسعه صنعتی و اقتصادی كشور خواهیم بود.

اینجانب دهم تیر ماه ، روز صنعت و معدن را به همه صنعتگران، كارآفرینان و بویژه همكارانم در بانك صنعت و معدن تبریك گفته ، امیدوارم به با برنامه ریزی مناسب و تجهیز منابع بانك های توسعه ای ، كشورمان بتواند به جایگاهی شایسته در رتبه های توسعه یافتگی صنعتی جهانی دست یابد.
نظرات بینندگان