arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۱۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
حجت السلام ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت و گو با «انتخاب»

اگر شورای نگهبان هم احمدی نژاد را تایید کند، رقیب روحانی نخواهد شد/ ریاست جمهوری 96، نوبت به کسی نمی رسد جز خودِ روحانی، اگر.../ ائتلاف 96 اصولگرایان هرگز شکست نمی خورد/ سال 92 آن سه نفر، سرخود ائتلاف درست کردند

وی درباره فیش های حقوقی گفت: شوکی بر جامعه ما وارد شد. اگر این فیش ها در دولت قبل و یا دولتهای قبلتر بوده کار بسیار زشت و نازیبایی بود و عدم عدالت را به نمایش گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر شورای نگهبان احمدی نژاد را تایید هم کند، رقیب روحانی نخواهد بود/ ریاست جمهوری 96، نوبت به کسی نمی رسد جز خودِ روحانی، اگر.../ ائتلاف 96 اصولگرایان هرگز شکست نمی خورد/ سال 96 آن سه نفر سرخود ائتلاف درست کردند

حجت السلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «انتخاب»، درباره ورود احمدی نژاد به کارزار انتخابات سال آینده گفت: من اطلاعاتی از برنامه ایشان ندارم ولی این را بخوبی می دانم که ورود احمدی نژاد و رسیدن به قدرت بستگی به عملکرد دولت فعلی دارد. دولت باید در این یکسال باقی مانده خودش را نشان بدهد. دولت باید تمام سعی و تلاش خود را کند تا بتواند مشکلات اقتصادی و معیشت جامعه را حل کند اگر دولت عزم خود را جزم کند در دوره دیگر نوبت به کسی نمیرسد و روحانی همچنان رییس جمهور باقی می ماند ولی اگر مشکلات جامعه حل نشود هر احتمالی را می توان پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: ممکن است دولت تدبیر و امید یک دوره ای شود و این در تاریخ ریاست جمهوری کشورمان بی سابقه است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به عملکرد دولت تاکید کرد: برآوردم از عملکرد دولت این است که کارهای مثبتی انجام گرفته ولی مسئله اقتصاد و رکود یک مسئله مهمی است که عدم اشتغال را به دنبال داشته و طبق برآوردی که می کنند 18 درصد بیکاران ما در جامعه تحصیلکرده های ما هستند که در برابر این معضل بزرگ هیچ جوابی ندارند.

حجت السلام ابراهیمی در پاسخ به این پرسش،با توجه به عملکردی که دولت تا به امروز داشته، اگر سال آینده رقیب آقای روحانی، آقای احمدی نژاد باشد فضا را چطور ارزیابی میکنید؟ گفت: نمیدانم، چنانچه شورای نگهبان آقای احمدی نژاد را تایید کند من معتقد هستم که برای آقای روحانی مشکل ایجاد نکند البته با توجه به فضایی که الان در آن هستیم. اگر روحانی تکانی به اقدامات خود ندهد امکان هر اتفاقی است.

وی در برابر این سوال که امکان دارد اصولگرایان از آقای احمدی نژاد و روحانی حمایت کنند اینگونه پاسخ داد: تا این لحظه اصولگرایان هیچ تصمیمی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری آینده نگرفتند و صحبتی نیز نشده است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: اگر بنا باشد در جبهه اصولگرایان کسی را بعنوان کاندیدا معرفی شود یک نفر را معرفی می کنیم.

وی با اشاره به انتخابات سال 92 گفت: قبول داریم سال 92 ائتلاف ما جواب نگرفت ولی شرایط در حال حاضر عوض شده است. شرایط، شرایطی است که ائتلاف شکل گرفته آن هم از نوع محکم و قرص و این ائتلاف بهم نمی خورد و ان شاالله شکست نپذیر است.

حجت السلان ابراهیمی درباره رهبری اصولگرایان در انتخابات سال آینده افزود: آیت الله موحدی کرمانی هدایت جامعه روحانیت و هم اصولگرایان را به عهده خواهد داشت.

اگر شورای نگهبان احمدی نژاد را تایید هم کند، رقیب روحانی نخواهد بود/ ریاست جمهوری 96، نوبت به کسی نمی رسد جز خودِ روحانی، اگر.../ ائتلاف 96 اصولگرایان هرگز شکست نمی خورد/ سال 96 آن سه نفر سرخود ائتلاف درست کردند

وی در پاسخ به این سوال که ورود آقای ناطق نوری در انتخابات سال آینده گفت: آقای ناطق اصلا در سیاست دخالت نمیکند اگر هم ورود کند ما مشکلی با این موضوع نداریم.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که این احتمال وجود دارد اصولگرایان بخواهند از احمدی نژاد حمایت کنند گفت: ما هیچ صحبتی درباره آقای احمدی نژاد نکردیم . این موضوع را هم بگویم تکلیف نهایی انتخابات در ایران سه روز مانده به انتخابات مشخص می شود که در آن سه روز اتفاقات خاصی ممکن است بیفتد. لذا هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار «انتخاب» که این احتمال وجود دارد که اصولگرایان مثل سال 92 رفتار کنند؟ گفت: هر احتمالی میشود داد. اما اصولگرایان این دوره وحدت دارند. این ائتلاف به هم نمیخورد. در این ائتلاف عزم جزم وجود دارد که به هم نخورد ولو اینکه بعضی حقوق خودشان را نادیده بگیرند اما اصل ائتلاف حفظ خواهد شد.

ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که سال 92 را این چنین پیش بینی میکردید تصریح کرد: خیر، از همان روز اول اختلاف بود. آن سه نفر ( حدادعادل، قالیباف و ولایتی)خودشان برای خودشان ائتلاف درست کردند و این در بین اصولگرایان ائتلاف بشمار نمی آمد. حتی جامعه روحانیت در جریان نبود، خودشان اعلام کردند و خودشان ائتلاف کردند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۳۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
48
18
احمدی نژاد سقف آرائیش 10 میلیون است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
7
15
این اگر را باید سه سال قبل می گفتید
الان باید بگی مگر
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
5
23
من هم ۹۶رییس جمهورمیشوم اگر……………
اماواگرهارابیخیال به واقعیتهای جامعه نگاه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
42
51
به روحانی رای میدم باز
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
7
35
شما اینجوری فکر کن.رمقی برای رای دادن به این جریان نموده برادر
نظرات بینندگان