arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۵

گفت و گوی تلفنی واعظی با نماینده رئیس جمهوری ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود واعظی نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور ترکیه روز چهارشنبه در تماس تلفنی با همتای ترکیه ای خود نهاد زیبکچی نماینده ویژه رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد ترکیه، از بروز حادثه تروریستی دیشب در فرودگاه استانبول ابراز تاسف کرد.

واعظی در این تماس تلفنی با ملت، دولت و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی نمود .
واعظی در این مکالمه تلفنی تاکید کرد که موفقیت در مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراط ، مستلزم همکاری همه کشورها در این خصوص می باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا دو کشور بیش از پیش برای توسعه مناسبات دوجانبه و ریشه کنی عاملان ترور در منطقه همکاری های نزدیک تری داشته باشند.

نیهاد زیبکچی هم در این گفتگو ضمن تشکر از دولت و ملت ایران برای ابراز همدردی با ملت و دولت ترکیه ، از جانباختن یک شهروند ایرانی در این حادثه ابراز تاسف و با خانواده وی ابراز همدردی کرد.
در حملات انتحاری شب گذشته در ترمینال خارجی فرودگاه بین المللی استانبول، دست کم 41 نفر کشته و نزدیک به 250 نفر زخمی شدند که مداوای 128 تن از آنها در بیمارستان ها ادامه دارد.

به دنبال تغییر و تحولات در دولت آنکارا، جودت یلماز وزیر توسعه ترکیه که سال ها به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور ایران فعال بود و ریاست طرف ترک کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه را عهده دار بود، در دولت جدید بینالی یلدریم نخست وزیر، جای خود را به نهاد زیبکچی داده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان