arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۵

روز جهانی قدس و همبستگی مسلمانان

مرتضی طلایی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روز جهانی قدس و همبستگی مسلمانان
نگاهی به تحولات پیش روی جهان اسلام این حقیقت را بیان می کند که شرایط موجود از حساسیت به مراتب ویژه تری نسبت به ادوار گذشته برخوردار است. تحولات جهان اسلام به سمتی پیش می رود که دامنه خشونت ها و چند دستگی ها بین مسلمان بیشتر از پیش گردد و جنگ های نیابتی و در نهایت تقابل کشور های مهم و اسلامی منطقه در جنگی خانمان سوز و بی پایان رقم خواهد خورد. تحولات نوین خاورمیانه حاکی از تفرقه ای سازمان یافته است که یک سر آن در اتاق های فکری است که در قلب نظام استکبار جهانی به دنبال چینشی جدید در خاورمیانه هستند و سر دیگر آن در انبارها و کارخانه های پر از اسلحه و مهمات بلا استفاده است. استکبار جهانی در پس سال ها تلاش برای تسلط بر خاورمیانه و گسترش حوزه نفوذ و عمل خود، پی برده است که تنها راه خروج از بن بست سیاسی- نظامی که در حوزه کرانه ی باختری با آن روبرو گردیده و توان عمل و کنش را از دولت غاصب اسرائیل گرفته است، ایجاد جنگ و درگیری های تفرقه افکنانه است. آنها امید دارند تا در خلاء قدرت، رژیم اشغالگر بهتر بتواند تکلیف مقاومت در فلسطین، لبنان، سوریه و ایران را یکسره کند. بی شک این بازی برای جهان غرب بازی دو سر برد است. آنها در پس زد و خوردهای کشور های اسلامی خواهند توانست:

1-   گسترش حوزه نفوذ سیاسی-جغرافیای غده سرطانی اسرائیل غاصب 
2-   تسلط بر منابع نفتی و گازی خاورمیانه با باز گرداندن خاورمیانه به دوران قبل از رشد و شکوفایی خود تا عملا دوباره حاکم بلامنازع ذخایر خدادای این منطقه باشند
3-   انبار های سلاح و مهمات خود را با تخریب زیر ساخت های موجود کشورهای منطقه به نفع اشتغال زایی و درآمد زایی دوستان غربی خود خالی کنند
4-   و نهایتا از بین بردن تمام صداهای مخالف خود را برای دوره ی طولانی از تاریخ تا راحت تر بتوانند هر آنچه که در نزد خود برای آینده جهان متصور هستند، محقق کنند.

در این میان هر کشوری که به اشتباه با سیاست های آنها هم پیمان شده و تلاش بر هموار کردن راه تعدی و تجاوز آنها را فراهم کند به دست خود آتش تفرقه و نفاق، ترور و خشونت و نهایتا عقب ماندگی و بیچارگی را به جان مردم خود می اندازد. نگاهی به آخرین تحولات منطقه و گسترش خشونت ها و درگیری ها به کشورهای حامی سیاست های اشتباه غربی، گواه این مدعاست که هیچ کدام از کشورهای منطقه نخواهند توانست از این آتش جان سالم به در ببرند.

با نگاه به این تحولات اهمیت کلام گهربار حضرت امام خمینی (ره) که می فرمودند "روز قدس روز همه ی مسلمانان است، روزی است که باید اسلام را دوباره احیاء کرد و به همه ی ابرقدرت ها نشان داد که اسلام دیگر تحت سیطره‌ی شما،‌ به واسطه‌ی عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد" ، بیش از پیش دارای اهمیت و توجه می نماید.

دشمن دقیقا از احیاء دوباره اسلام در هراس است زیرا می داند که اگر دوباره در قالب یک اتحاد محکم، تفرقه و برادرکشی از جهان اسلام رخت بربندد، هیمنه ی پوشالی غرب فروخواهد پاشید، لذا تا بتوانند در کشور های اسلامی منطقه تفرقه و قائله شکل می دهند. یک روز عراق، یک روز سوریه، یک روز ایران. آنها در اوج پستی و رذالت خود حتی به دوستان و متحدان خود در منطقه نیز رحم نمی کنند زیرا برای آنها قدرتمند بودن یک کشور اسلامی حتی اگر متحد باشد یک تهدید جدی و غیر قابل چشم پوشی است. با چنین نگاهی که آنها به جغرافیای سیاسی-اقتصادی و فرهنگی خاورمیانه دارند چگونه می شود اشارات دوستانه شان را، کرنش ها و دم زدن هایشان از حقوق بشر و تساوی ملت ها را به فال نیک گرفت؟ امروز اگر در برابر زیاده خواهی های آمریکا و شرکایشان ایستادگی نکنیم، اگر جبهه مقاومت را به پشت دیوار خانه هایشان نبریم، اگر برای عقب راندنش به درون جهل و تاریکیشان هزینه نکنیم فردا چگونه خواهیم توانست دست تعدی آن ها را از سر ناموس و وطنمان کوتاه کنیم. حقیقت این است که اگر امروز به هر بهانه ای نخواهیم در کنار برادرانمان در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق ایستادگی کنیم و مسائل آنها را مسله ی خود ندانیم بی شک فردا نخواهیم توانست  شرافت مندانه زندگی کنیم. ان شاء الله که مردم عزیز کشورمان با حضور پررنگ و با شکوه خود دعوت رهبر عزیز و فرزانه خود را برای ادامه ی مسیر مقاومت، لبیک گفته و ثابت خواهند کرد که بصیر تر و آگاه تر از آنیم که در فشار روانی و شبهناکی که دشمنان و منافقان در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری راه انداخته اند عرصه پشتیبانی از نظام را خالی کنیم. ان شاء الله ما در روز قدس حضوری پررنگ و معناتری از گذشته خواهیم داشت. این حضور پیام مهم مقاومت، ایستادگی و برادری برای دوستانمان در محور مقاومت، برای فرزندانمان در جبهه های نبرد و برای دشمنانمان در آن سوی مرزها خواهد داشت که ان شاء الله نتیجه آن حذف اسرائیل غاصب ازجغرافیای سیاسی- نظامی جهان اسلام خواهد بود.

نظرات بینندگان