arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۵

دمشق خواستار برگزاری مجدد نشست وزیران دفاع ایران، سوریه و روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر روسیه در سوریه اعلام کرد: دمشق خواهان برگزاری مجدد نشست وزیران دفاع جمهوری اسلامی ایران، سوریه و روسیه است که دور اول آن در تهران برگزار شد.

 «آلکساندر کینشاک» امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران در مسکو گفت: طرف سوری پیشنهاد سازماندهی نشست وزیران دفاع روسیه، ایران و سوریه را مطرح کرده است.

بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا، سفیر روسیه در سوریه همچنین در باره نشست سه جانبه وزیران دفاع خاطرنشان کرد که با توجه به شرایط موجود و تاثیر عامل نظامی بر اوضاع سوریه چنین نشستی را سودمند می داند.

کینشاک در همین حال یادآور شد: تصمیم برای برگزاری چنین نشستی در حوزه اختیارات وزارت دفاع سه کشور است.

سفیر روسیه در سوریه همچنین گفت که تصمیم مسکو برای عادی سازی روابط با ترکیه ممکن است که تأثیر مثبتی بر بحران سوریه و همچنین مبارزه با تروریسم داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری گفت: نیاز شدیدی برای حضور دائمی پایگاه نظامی مسکو در سوریه وجود ندارد و وزارت دفاع روسیه با توجه به اوضاع سیاسی و نظامی سوریه در این مورد تصمیم گیری می کند.

سردار سرتیپ حسین دهقان، ارتشبد سرگئی شایگو و سپهبد فهد جاسم الفریج وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه در نشستی که20 خرداد ماه به منظور بررسی تحولات سوریه در تهران برگزار شد، با یکدیگر دیدار کردند.

در این نشست، تازه ترین تحولات میدانی در سوریه، تداوم آتش بس، گفت و گوهای صلح و آینده این کشور محور بحث و تبادل نظر سه وزیر دفاع قرار گرفت.

این، برای نخستین بار بود که وزیران دفاع ایران، سوریه و روسیه نشست مشترکی را برگزار کردند و از این رو نشست سه جانبه تهران طی پنج سال بحران سوریه بی سابقه است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان