arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۴۶۱
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۵
رییس جمهور در ضیافت افطار با اهالی فرهنگ و هنر:

معلوم نیست چرا برخی از اینکه موسیقی و فیلم ایرانی در جهان طرح شود، خرسند نیستند / با دست و دل ترسان نمی‌توان کار هنری بزرگ کرد / از تنگ نظران نهراسید، به راه خود ادامه دهید

رییس جمهوری ، دولت یازدهم را پشتیبان و در کنار اصحاب فرهنگ و هنر دانست و تاکید کرد: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در خط مقدم معرفی ایران متمدن و فرهنگ دوست به جهان هستند و همه باید دست به دست هم برای ایرانی قدرتمند ، توسعه یافته و پرافتخار تلاش کنیم .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری ، دولت یازدهم را پشتیبان و در کنار اصحاب فرهنگ و هنر دانست و تاکید کرد: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در خط مقدم معرفی ایران متمدن و فرهنگ دوست به جهان هستند و همه باید دست به دست هم برای ایرانی قدرتمند ، توسعه یافته و پرافتخار تلاش کنیم .

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی پنجشنبه شب و در ضیافت افطار با اهالی فرهنگ و هنر اظهارداشت: اگر می خواهیم در جهان امروز قدرتمان را در برابر قدرتهای دیگر به رخ بکشانیم ، بخش بزرگی از این قدرت در حوزه فرهنگ و هنر است.

رییس جمهوری با تاکید بر نقش هنرمندان در مقابله با ایران هراسی و ارائه چهره واقعی ایران اسلامی به جهان گفت: برخی تلاش دارند جهان را از ایران و ایرانیان بترسانند  و قدرت نرمی که می تواند با این توطئه مقابله کند و چهره واقعی ایران متمدن را  به جهان ارائه نماید، بی تردید اصحاب فرهنگ و هنر هستند.

دکتر روحانی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در طول تاریخ وبه عنوان نخستین کشور منطقه که قانون ، عدالتخانه  ومجلس  داشته و برای استقلال وآزادی انقلاب کرده است، گفت: اینکه موسیقی هنرمند ایرانی در سالن های بزرگ موسیقی جهان شنیده شود و اینکه فیلمهای ایران در عرصه جهانی مطرح شوند، افتخاری برای ایران و ایرانی است و معلوم نیست چرا برخی از این موضوع خرسند نیستند. همه ما ایرانیان امروز اهداف ، آرزوها و مشکلات مشترک داریم که برای تحقق اهداف و آرزوها و رفع مشکلات ، باید دست به دست هم دهیم.

رییس جمهوری بخش عمده ای از افتخارات ایران در طول تاریخ را دستاورد اصحاب فرهنگ و هنر و شاعران نامدار ایرانی برشمرد و گفت:  امروز در شرایطی می توانیم با جهان تعامل درست داشته باشیم و از فرصت های منطقه ای و جهانی استفاده کنیم که با چهره قدرتمند و واقعی فرهنگی این مرز و بوم ظاهر شویم.

دکتر روحانی با بیان اینکه نمایندگان بزرگ ملت ایران در طول سالیان گذشته نشان دادند که مشکلات قابل حل و فصل است، گفت: ما می‌توانیم مشکلات پیچیده را در سطح جهانی حل و فصل کنیم و به دنیا بگوییم که ایران‌هراسی نابجا بوده و تعامل با ایران به نفع منطقه وجهان است.

دکتر روحانی تاکید کرد:هنرمندان می توانند بهترین یاور ملت در این مسیر باشند تا واقعیت‌های تمدنی این ملت را به جهانیان به خوبی معرفی کنند. پس باید این قدرت بزرگ نرم را پاس بداریم و از هنرمندانمان حمایت کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه همه توان‌ها و قدرت‌ها در قدرت مجریه جمع نیست اما قدرت مجریه با همه توانی که در اختیار دارد پشتیبان اصحاب فرهنگ و هنر بوده و خواهد ماند، تصریح کرد: امروز مشکلاتی در این کشور داریم که تنها  در کنار یکدیگر با وحدت و اتحاد بیشتر می توان این مشکلات را حل و فصل کرد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه اکنون جامعه ایران در زمینه اخلاق، وحدت ، مهربانی ، نزدیکی و فاصله گرفتن از افراط‌ها و خشونت‌ها نیازمند به فعالیت فرهنگی و هنری است، خاطرنشان ساخت: امروز هنرمندان به خوبی می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را کم کنند و جوان‌های ایرانی را در مسیر نجات کشور قرار بدهند.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه افتخار همه ما این است که ایرانی سربلند داشته باشیم و سربلندی ایران در سایه توسعه، اشتغال و تعامل با سایر کشورها امکان‌پذیر است، گفت: حتی پیشرفت فرهنگ و هنر هم در سایه تعامل با جهان بهتر امکان‌پذیر است. برای اینکه به اهدافمان برسیم، باید فاصله‌ها را کم کنیم.

دکتر روحانی افزود: اختلاف نظر و سلیقه در یک کشور 80 میلیونی با قومیت‌ها، افکار، ایده‌ها، احزاب و جناح‌های مختلف طبیعی است اما مهم این است که تلاش کنیم در برخورد با یکدیگر اعمال سلیقه نکنیم.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه قانون باید در کشور معیار باشد، افزود: اگر معیار، قانون باشد و سلیقه‌ها در زندگی و کیفیت کار یکدیگر مداخله نکنند، آنگاه می‌توانیم هنر خلاق داشته باشیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه هنر خلاق با آزادی و امنیت کامل امکان‌پذیر است، ادامه داد: با دست لرزان نمی‌توان نقاشی خوب و همچنین با دل ترسان نمی‌توان کار هنری بزرگ تحویل جامعه داد.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه امروز باید زمینه را برای فضای مناسب تبلور آثار هنری آماده بکنیم، اظهار داشت: همه تلاش دولت این است که این فضای مناسب را برای هنرمندان جامعه بوجود آورد و این دولت تنها به فکر سیاست خارجی و یا اقتصاد نیست. دولت تدبیر و امید به فکر خواست مردم است که خواست مردم، تنها اقتصاد، سیاست نیست، بلکه هنر و فرهنگ هم هست.

دکتر روحانی با بیان اینکه نام، نشان و محبوبیت سیاستمداران کمتر در ذهن مردم می‌ماند، تصریح کرد: اما نام و محبوبیت اصحاب فرهنگ و هنر بیشتر در خاطره‌ها ماندگار می شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه همه باید در کنار یکدیگر ملت بزرگ و پرآوازه ایران‌ را یاری و از مشکلات عبور کنیم، خاطر نشان ساخت: تنگ‌نظری در هر جامعه‌ای وجود دارد، اما نباید از تنگ نظران بهراسیم و باید به راه خود ادامه دهیم چرا که ملت ما پشتیبان و طرفدار سعه صدر است.

مهدی فخیم‌زاده کارگردان سینما نیز در این دیدار در سخنانی با بیان اینکه سینما هر دوره آئینه تمام‌نمای جامعه آن دوره محسوب می‌شود، اظهار داشت: قبل از دوره دولت یازدهم وضع اقتصادی سینما به شدت آسیب‌ دیده بود و کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در سینما نبود و در بدنه سینما نیز شاهد انشقاق و جدایی  بودیم، ضمن اینکه بی‌قانونی و خودسری نیز در حوزه نمایش حکمفرما بود و می‌توان گفت که سینمای این دوران، قرابت کاملی با شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن دوران داشت.

این کارگردان سینما گفت:امروز آرامش، عقلانیت و همزیستی به سینما بازگشته و بحران تا حدود زیادی فروکش کرده است. همچنان که جامعه نیز با تلاش دولت تدبیر و امید به این سمت و سو ، سوق یافته است.
فخیم‌زاده گفت: سینماگران با همان مشکلاتی مواجه هستند که شما در سطح کلان با آن مواجه هستید.
وی در ادامه مشکلات سینماگران در دوران بیکاری و از کارافتادگی و نیز توجه به پخش تبلیغات فیلم‌های سینمایی در رسانه‌ها را مورد اشاره قرار داده و از دولت درخواست کرد در این زمینه‌ها به سینماگران یاری رساند.

فخیم‌زاده همچنین خواستار فراهم آوردن شرایط لازم برای صنعتی شناخته شدن سینما، شد.

خانم طاهره ایبد نویسنده کودک و نوجوان نیز با اشاره به لزوم توجه به حق و حقوق اجتماعی نویسندگان، گفت: نگاه سلیقه‌ای و غیرمنطقی به شدت به کار نویسندگی لطمه زده و باعث کاسته شدن از انگیزه نویسندگان و نیز ضایع شدن حقوق مخاطبان می‌شود.

این نویسنده خاطرنشان کرد: معتقدم دولت تدبیر و امید، ویرانه‌ای را تحویل گرفته، اما با انتخاب تیم قوی و کارشناسی توانسته است، وضع گذشته را تا حدود زیادی بهبود ببخشد.

وی وضعیت نامناسب کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های مدارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: کتاب‌های موجود در این کتابخانه‌ها، کتاب‌هایی نیست که بتواند مخاطب واقعی داشته باشد و لازم است مورد بازبینی قرار گیرد و امیدواریم دولت تدبیر و امید، تدابیری بیندیشد تا خواسته‌های نویسندگان کشورمان در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه تحقق یابد.

فریدون شهبازیان از موسیقدانان کشور، با قدردانی از تلاش های دولت تدبیر و امید برای تداوم و پایداری ارکستر، خواستار تاسیس سازمان موسیقی کشور و همچنین فرهنگستان موسیقی و تخصیص بودجه های لازم برای عرضه موسیقی اصیل ایرانی در عرصه های جهانی شد.

نسیم ادبی، بازیگر تئاتر نیز با بیان اینکه بالای 95 درصد هنرمندان در انتخابات ریاست جمهوری به دکتر روحانی رای دادند، خطاب به رییس جمهوری گفت: شما منتخب هنرمندان هستید و جامعه هنری زحمات دولت تدبیر و امید در زمینه های اقتصاد و سیاست خارجی و از جمله برجام را ستایش می کند که البته ضروری است توجه بیشتری نیز به فرهنگ و هنر شود.

وی با قدردانی از تلاش های دولت تدبیر و امید برای توسعه تالارهای نمایشی در کشور، خواستار حمایت های تبلیغاتی از هنر تئاتر در تلویزیون و همچنین افزایش بودجه کلی تئاتر شد.

این بازیگر تئاتر ضرورت حمایت از جامعه بازیگران زن در کشور را خاطر نشان ساخت و ادامه داد:مردم عاشق هنرمندان بوده و جامعه هنری نیز دلسوز، عاشق و وطن دوست هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۳
غیر قابل انتشار: ۰
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
22
4
فیش حقوقی
جمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
2
22
جناب آقای روحانی علت واضح و مشخصه . افراطیون دلواپس و حاشیه ساز فقط به فکر مطرح کردن خودشون و تضییع حقوق هنرمندان مردمی هستند . اینها با جو سازی و شانتاژ علیه هنرمندان دوست داشتنی این کشور سعی میکنند تا فضا رو به سمت تاریکی و خفقان هدایت کنند.
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
3
17
درود بر ريسس جمهور اين دلواپسان اگر دنبلشان كني فرار ميكنند و بر عكس فرار كني دنبالت ميكنند اين در هر موضوعي صادق است
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
2
15
آقای روحانی عده ای که مانع برگزاری کنسرت های مجوز دار میشن همون هایی هستند که همیشه از افتخار آفرینی بین المللی فرزندان این مرز و روم ناراحت میشوند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
2
16
این جماعت حسود و افراطی همیشه و همیشه بخاطر منافعشان دلواپسند
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
1
10
درود بر رییس جمهورمظلوم و عزیزمان ایکاش درزمینه اقتصادی هم گشایش قابل لمسی برای مردم اتفاق بیفته چون اکثریت مردم طرفدار دولت عقلانیت تدبیر واعتدالند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
7
حواستان به اقتصاد هم باشد
علی سجده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
1
8
ریس جمهور محبوبم سخنان زیبا میگویید...امیدوارم به این سخنان زیبا جامع عمل هم بپوشانید.
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
9
به امید خدا و یاری همه مردم و مسوولین ما هم به عنوان کوچکترین فرد جامعه ایرانی برای همه آرزوی بهترینها را داریم
سپاس خدای را
درود بر فرهنگ و هنر
سلطانی فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
14
جناب رئیس جمهور
شما هم محکم بیاست و از هیچ نترس
توطئه کثیف فیش ها دامن عاملان توطئه را خواهد گرفت
فساد دولت قبل رو افشا کن تا مردم آگاه بشوند
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
13
روحانی عزیز فعلا که با توطئه فیش های حقوقی دنبال ضربه زدن به شما هستن اما خدا رو شکر مشخص شد که دست های پلیدی در دولت قبل مسبب این روند بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
1
11
همین که می گی نترسید برید جلو خیلی حرفه. جیگر داری به مولا قسم
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
6
3
شمام که سه ساله همین حرفارو میزنی انفعال شما خیلی ادمو خسته و نا امید میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
1
8
والا این تنگ نظران هر کاری می خوان می کنند کنسرت مجوز دار رو لغو می کنن فیلم رو توقیف می کنن مانع نمایش میشن و..... و هیچ کسی هم بهشون نمیگه بالای چشمتون ابرو حالا چطور ازش نترسند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
4
6
خواهشا بازم شعار ندین
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
11
2
فعلا موسیقی را ول کنید بچسبید به حقوق های نجومی.!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
2
5
به امید 200 کیلو آلبالو در سال بعد
نظرات بینندگان