arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۵

مالزی تعطیلات عید فطر را ۵ روزه کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دولت مالزی روز جمعه برای نخستین بار تعطیلات عید فطر را با توجه به تعطیلات آخر هفته ۵ روز در نظر گرفت تا مردم بتوانند جشن های این عید بزرگ را باشکوه تر برگزار کنند و گردشگری داخلی توسعه یابد.

دولت مالزی موافقت کرده است در صورتی که عید سعید فطر روز چهارشنبه باشد، هشتم ژوئیه (جمعه) نیز علاوه بر تعطیلات دو روزه عید فطر تعطیل شود تا کارمندان دولت تعطیلات پنج روزه را برای جشن های این عید بزرگ تجربه کنند.

'علی همسا' دبیر کل دولت مالزی در بیانیه ای اعلام کرد در صورتی که عید فطر چهارشنبه باشد این تعطیلات اعمال می شود.

براساس تقویم ها به احتمال زیاد روز چهارشنبه هفته آینده عید فطر خواهد بود.

براساس مصوبه دولت مالزی و در تقویم ها به مناسب عید فطر در این کشور دو روز تعطیل رسمی است، اما کارمندان بخش خصوصی و دولتی چند روز را براساس روند سال های گذشته مرخصی گرفته تا از کار به دور باشند. این تعطیلات تا ۱۰ روز نیز ادامه می یابد.

مردم مالزی در ایام عید فطر با بازگشت به زادگاه های خود که در زبان مالایی به آن 'بالیک کامپونگ' می گویند آیین خاص ایام این عید را انجام می دهند.

دیدار از بزرگان، پذیرانی از اقوام و خویشان و پوشیدن لباس های نو بخشی از سنت های عید فطر در مالزی است.

در مالزی، عید فطر بیشتر به نام های 'هری رایا' و یا 'عیدالفطری' خوانده می شود . 'هرای رایا' در لغت به معنی 'روز جشن' است و برای اشاره به عیدهای اسلامی چون عید فطر و عید قربان به کار می رود.

مسلمانان مالزی در روز عید فطر با برپایی نماز این عید، به سراغ اهل قبور رفته و برای آرامش روح مردگان دعا می کنند.

آتش بازی نیز در شب های عید سعید فطر در مالزی مرسوم است. البته برای آتش بازی محدودیت های قانونی وجود دارد، اما مواد آتش بازی به طور غیرقانونی از توسط کودکان و نوجوانان از بازار سیاه خریداری می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان