arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۵

روایتی جدید از امضای قرارداد ستاره پرسپولیس در ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عدم امضای قرارداد مهدی طارمی و پرسپولیس طی هفته گذشته حاشیه های بسیار زیادی را به همراه داشته است. در مورد این جدایی تا امروز مسائل مختلفی مطرح شده ، از بی توجهی ستاره پرسپولیس به هواداران گرفته تا شایعه دخالت سرمربی تیم ملی در این تصمیم . اما روایت تازه ای از ماجراوجود دارد که نشان می دهد پرسپولیس به هیچ وجه نمی توانسته طارمی را جذب کند.

مهدی طارمی هفته گذشته با تیم ریزه اسپور ترکیه قرار داد بست و از پرسپولیس جداشد. خبری که همه حتی مدیربرنامه های طارمی را هم شوکه کرد. حالا منابع نزدیک به وزارت ورزش از سقف قراردادی صحبت می کنند که مانع پیوستن طارمی به پرسپولیس شده است. 

یک منبع آگاه که نمی خواست نامش فاش شود در این مورد توضیح داد:« پرسپولیس و استقلال امسال سقف قراردادی را داشتند که بعضا رعایت نکردند. آنها قرار بود در طول فصل نقل و انتقالات به هیچ بازیکنی پیشنهاد امضای قرارداد بیش از یک میلیارد تومان ندهند. اما عملا اتفاقی که افتاد به این شکل بود که استقلال ستاره های زیادی را با ارقام متفاوت جذب کرد و پرسپولیس به دنبال آن هزینه های زیادی را متحمل شد. چیزی که جلوی قراردادهای میلیاردی را برای پایان نقل و انتقالات گرفت»

از قرار معلوم این مدل امضای قرارداد سبب شد که ارقام قرارداد بازیکنان بسیار زیاد شود و دوباشگاه مورد تذکرجدی وزیرقرار بگیرند:« خبرسازی در مورد تذکر وزارت ورزش به استقلال زیاد بود اما در اصل هر دوباشگاه مورد تذکر بودند و همچنان پیگیری وزارتخانه در مورد بازیکنان سقف قرارداد رد کرده ادامه دارد»

قرارداد مهدی طارمی با پرسپولیس مساله ای بود که با قانون سقف قرارداد به نتیجه نرسید. پرسپولیس  و استقلال طبق قانون وزارتخانه اجازه هزینه کرد از بودجه کمکی را ندارند. یعنی نمی شود یک خیری بیاید و خودش پول به بازیکنان بدهد. پول باید به حساب باشگاه ریخته شود و از آن طریق  به بازیکنان پرداخت شود. دلیل این قانون هم حفظ شفافیت مالی است.

امادر اساس این قانون سبب می شد که پرسپولیس نتواند طارمی را حتی با پول هدایتی هم بخرد:« حسین هدایتی اگر پول داشت و می خواست می توانست پول را به طارمی بدهد و نگه اش دارد . اما این پول نمی توانست ربطی به قرارداد طارمی داشته باشد.  طبق آنچه شنیده میشود هدایتی مدعی شده که خودش پول را پرداخت می کند اما در عمل تا زمان حضور طارمی در ایران چنین اتفاقی رخ نداده .شاید حسین هدایتی می خواست این پول را بعد از قرارداد پرداخت کند اما به هرحال نمی توانست آن را به حساب قرارداد بگذارد.»

مهدی طارمی فارغ از مشورت هایی که ازسمت تیم ملی  وجود داشته و نداشته به این نتیجه رسیده که در پرسپولیس به مبلغی بیش از 1 میلیارد تومان نخواهد رسید و به همین دلیل پیشنهاد تیم ترکیه ای را پذیرفته است:« این قانون البته شامل قرمزها نیست.همه بازیکنان سرخابی که قراردادی بیشتر ازیک میلیارد دارند نباید به دریافت قرارداد امیدوار باشند.البته که فهرست دوتیم به وزارت ورزش رسیده و بازیکنانی که سقف رد کرده اند زیاد نیستند و قیمت شایعات با قیمت مندرج در قرارداد فرق می کند. اما بازیکنان مطمئن باشند که بیش از سقف قرارداد دریافتی نخواهند داشت و با مدیری که این قانون را رعایت نکند برخورد می شود»
نظرات بینندگان