arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

پیشروی نیروهای عراقی به سمت پایگاه هوایی تحت اشغال داعش در موصل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای عراقی روز سه شنبه تعدادی از روستاهای شمالی موصل را از اشغال تروریست های داعش آزاد کردند و به سمت پایگاه هوایی این شهر پیشروی کردند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای عنوان کرد: نیروهای عراقی در حال حاضر تمام روستای منطقه الحاج علی را در کرانه شرقی رود دجله در 60 کیلومتری جنوب موصل را به کنترل خود درآورده اند.

یک افرمانده ارتش عراق که در عملیات بازپس گیری پایگاه هوایی القیاره جنوبی در کرانه غربی رود دجله مشارکت دارد، گفت: نیروهای عراقی روز گذشته (دوشنبه) عناصر تروریستی را از 7 روستای منطقه الحاج علی بیرون راندند.

وی افزود: در حال حاضر هدف نیروهای ما حفظ پایگاه های خود در کرانه رود دجله و پیشروی سایر نیروها از سمت جنوب و کنترل پایگاه هوایی القیاره است.

در همین راستا فرمانده مبارزه با تروریسم عراق روز دوشنبه گذشته اعلام کرد، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با ادامه پیشروی خود در جنوب موصل به 20 کیلومتری پایگاه نظامی قیاره رسیده اند.
سرلشکر عبد الغنی اسدی فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق افزود:عملیات نظامی نیروهای عراقی در شمال استان صلاح الدین و بخش های جنوبی موصل تا رسیدن به اهداف تعیین شده ادامه خواهد داشت.

نیروهای عراقی تاکنون موفق شده اند مجتمع البدو، ارتفاعات الباج و ورودی شرقاط را از دست داعش آزاد کنند و خسارت سنگینی به تروریست ها وارد کنند.

ارتش عراق، از یک ماه پیش همزمان با عملیات آزادسازی فلوجه، سلسله عملیاتی را در شمال عراق آغاز کرده که تاکنون توانسته است ده ها روستا و بخش های مهم از جنوب موصل را از کنترل نیروهای گروه تروریستی داعش آزاد کند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان