arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

مک کین: ترامپ وکلینتون قادربه حل بحران خاورمیانه نخواهند بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جان مک کین سناتور جمهوریخواه آمریکا گفت که هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ هیچیک نه طرح و برنامه مشخصی برای حل بحران خاورمیانه دارند و نه به قدرلازم به تجربیات رهبران سیاسی و نظامی این کشور تکیه و اعتماد دارند.

جان مک کین سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا و رقیب انتخاباتی اوباما در سال 2008 روزسه شنبه درگفت وگو با شبکه خبری سی بی اس گفت: به نظر او هیچیک ازدو نامزد آمریکایی درانتخابات ریاست جموهوری این کشور تا کنون ثابت نکرده اند که از دیدگاه ها و استراتژی های لازم برای حل بحران خاورمیانه برخوردارند.

وی در این گفتگو که با برنامه' رودر رو با ملت' این شبکه تلویزیونی انجام شد گفت امیدوار است هر کدام از آن ها که دراین رقابت ها پیروز شوند از تجربه اشخاصی مثل دیوید پترائوس فرمانده سابق نیروهای آمریکا در عراق و یا رایان کروکر سفیر سابق این کشور در افغانستان برای حل این بحران استفاده کنند.

مک کین اوباما را نیز به نابود کردن همه دستاوردهای جرج بوش رییس جمهور سابق این کشور درعراق متهم کرد و گفت رییس جمهورآینده آمریکا راه جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع درعراق و افغانستان باید بتواند از تجربه های سیاستمداران و رهبران کهنه کار آمریکایی که به گفته او سابقه ای طولانی در برخورد با مسائل خاورمیانه داشته اند بهره بگیرد.

این سناتور جمهوریخواه آمریکا اضافه کرد که برغم اختلاف نظر های اساسی و مهمی که با دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان درانتخابات ریاست جمهوری این کشور دارد در نهایت همانطور که قبلا گفته از اوحمایت خواهد کرد.

دراین گفتگوی تلویزیونی لیندزی گرام سناتور جمهوریخواه کارولینای شمالی که خود یکی از نامزد های جمهوریخواهان دراین رقابت ها بود ضمن متهم کردن ترامپ به بی اطلاعی از تصمیم گیری های سیاسی گفت:وقتی ترامپ می گوید اجازه خواهد داد بشار اسد بر سر قدرت بماند نشان می دهد که او هیچ اطلاعی از این که این موضوع برای خاورمیانه چه معنایی خواهد داشت، ندارد.

گرام از طرف دیگر ازطرح پیشنهادی هیلاری کلینتون مبنی بر برقراری ممنوعیت پرواز در سوریه حمایت کرد و این پیشنهاد را نشانه مسیر درستی در سیاست های کلینتون توصیف نمود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان