arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۵
نخستین سخنرانی اوباما در حمایت از کلینتون:

من به هیلاری ایمان دارم؛ باید کمک کنیم او رئیس جمهور بعدی آمریکا شود

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده عصر سه شنبه به وقت محلی در گردهمایی انتخاباتی هیلاری کلینتون در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی در کنار وزیر خارجه پیشین خود حاضر شد و قاطعانه از نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات آبان ماه آمریکا حمایت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده عصر سه شنبه به وقت محلی در گردهمایی انتخاباتی هیلاری کلینتون در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی در کنار وزیر خارجه پیشین خود حاضر شد و قاطعانه از نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات آبان ماه آمریکا حمایت کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ این نخستین حضور همزمان باراک اوباما و هیلاری کلینتون در یک مراسم تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری امسال است که از بسیاری از شبکه های تلویزیونی و آنلاین آمریکا بطور زنده پخش می شد.

این مراسم ابتدا با سخنان هیلاری کلینتون آغاز شد و او با اشاره به رقابت خود در انتخابات مقدماتی هشت سال پیش با باراک اوباما در انتخابات درون حزبی دموکرات ها، گفت آن رقابت تمام شد، اما برای من افتخاری بود که در آن انتخابات از باراک اوباما در رقابت با نامزد جمهوریخواهان حمایت کنم.

هشت سال پس از آن که خانم کلینتون با پذیرش شکست از اوباما در انتخابات مقدماتی باعث اتحاد حزب دموکرات شد، امروز باراک اوباما با همراهی هیلاری در گردهمایی شارلوت، گام مهمی در حمایت از او برداشت.

وزیر خارجه پیشین دولت اوباما گفت، وقتی سفر می کنم خیلی ها از من پرسیدند بعد از آن رقابت سخت چطور با هم کار می کنید، که من همیشه در پاسخ می گفتم چون ما هر دو عاشق کشورمان هستیم.

وی در ادامه از توانایی های باراک اوباما در اداره کشور تقدیر کرد و خطاب به هوادارن خود گفت اگر شما هم مثل من و رئیس جمهوری کماکان معتقد هستید آینده درخشان تری در انتظار این کشور است و باید به آن رسید، به ما بپیوندید و با حمایت شما و رأی شما ما پیروز خواهیم شد.

"به هیلاری ایمان دارم"

باراک اوباما در ابتدای سخنان خود در حمایت از نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، ضمن بر شمردن دلایل فراوانی برای سفر به کارولینای شمالی، گفت اما امروز تنها به یک دلیل ساده به اینجا آمده ام، چون "به هیلاری کلینتون ایمان دارم" و باید کمک کنیم او رئیس جمهوری بعدی آمریکا شود.

رئیس جمهوری ایالات متحده، در ادامه به رقابت های مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ اشاره کرد و گفت، هر قدر که در زمان خدمت در سنا هیلاری کلینتون را تحسین می کردم، در طول رقابت های درون حزبی هشت سال پیش متوجه شدم که او بیش از اینها شایسته تحسین است.

باراک اوباما با اشاره به شخصیت محکم خانم کلینتون چه در زندگی شخصی اش و چه در زندگی حرفه ای اش، گفت او به آنچه برای آن مبارزه می کند اعتقاد دارد و هرگز از پا نمی نشیند و برای همین خصوصیات بود که از او خواستم با پذیرش وزارت خارجه به بسط ارزش های ما در سراسر جهان بپردازد و او هم به خوبی از عهده این کار بر آمد.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر این که هیلاری کلینتون با شرکت در جلسات تصمیم گیری در عالی ترین سطوح، قبلا امتحان خود را پس داده است، گفت هیچ مرد یا زنی شایسته تر از هیلاری کلینتون برای راهیابی به کاخ سفید وجود ندارد.

نظرات بینندگان