arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۵

یکی از گزینه های معاونت ترامپ کنار رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«باب کورکر» سناتور جمهوریخواه آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی سنا از فهرست گزینه های احتمالی معاونت دونالد ترامپ کناره گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی که یکی از گزینه های مطرح برای برعهده گرفتن سمت معاونت دونالد ترامپ در صورت انتخابش به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه و پیروزی او در انتخابات آتی ریاست جمهوری بود، روز چهارشنبه اعلام کرد که از این تصمیم صرف نظر کرده است.

کورکر در گفت وگو با نشریه واشنگتن پست، گفت: افراد بهتری برای این سمت وجود دارند و فکر می کنم که برای کارهای دیگری مناسب هستم.

کناره گیری کورکر شائبه اختلاف های داخلی حزب جمهوریخواه را قوت بخشیده است. وی که پیش از این حمایت خود را از ترامپ عنوان کرده بود، بارها به سیاست های نامناسب وی خرده گرفته است.

معاونت ریاست جمهوری آمریکا از آن نظر حائز اهمیت است که این شخص ریاست مجلس سنا را بر عهده خواهد داشت و در صورت عزل، کناره گیری یا مرگ رئیس جمهوری، او مسئول اداره دولت تا پایان دوره چهارساله خواهد بود.

دونالد ترامپ قرار است نامزد نهایی خود برای سمت معاونت ریاست جمهوری را در کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه که از 18 تا 21 ژوئیه ( 28 تا 31 تیر) در « کلیولند » در ایالت اوهایو برگزار خواهد شد، معرفی کند.

از دیگر گزینه های مطرح برای برعهده گرفتن این سمت می توان به «نیوت گینگریچ» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، «کریس کریستی» فرماندار ایالت نیوجرسی و «جف سشنز» سناتور ایالت آلاباما اشاره کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان