arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۵

رونالدو: صعود پرتغال به فینال یورو 2016 نتیجه تلاش تیمی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کریستیانو رونالدو مهاجم تیم پرتغال معتقد است که صعود تیم ملی کشورش به فینال جام ملتهای اروپا (یورو) 2016 با تلاش تیمی بدست آمد.

به گزارش رویترز، اولین دیدار مرحله نیمه نهایی یورو 2016 چهارشنبه شب بین تیم های ولز و پرتغال در شهر لیون برگزار شد و پرتغال با درخشش کاپیتان کریستیانو رونالدو و با نتیجه دو بر صفر به فینال جام ملت های اروپا صعود کرد. 

گلزن برتر تیم پرتغال که بیشترین بازی ملی را در کارنامه دارد، با زدن اولین گل پرتغال مقابل ولز به رکورد گلزنی میشل پلاتینی فرانسوی در جام ملتهای اروپا دست یافت.

با این حال وی گفت که دل مشغولی او رکوردشکنی نیست.

وی به خبرنگاران گفت: رکوردها خوب هستند. من رکوردهای زیادی را جابجا کرده ام و به رکوردشکنی در باشگاه رئال و تیم ملی پرتغال ادامه می دهم. اما مشغله ذهنی من این نیست. 

مهاجم 31 ساله رئال مادرید گفت: مهمترین مسئله این بود که تیم باور داشت می توانیم به فینال برسیم. هیچ کس فکر نمی کرد پرتغال بتواند به فینال برود. اما ما فینالیست شدیم که باعث خوشحالی و مایه افتخار من است. 

رونالد که سه توپ طلای فیفا را از آن خود کرده است، گفت: تیم ملی همه چیز است. می خواهم هرچقدر می توانم به تیم کمک کنم، نه فقط با گلزنی بلکه با دویدن و دفاع کردن. 

رونالدو که می داند پرتغال شروع ضعیفی در این تورنمنت داشته است، گفت: من تمام تلاشم را کرده ام و کار تیمی عالی بود. این یک ماراتن است، نه دو سرعت. نه فقط من، بلکه رناتو سانچز و نانی سایر بازیکنانی که گلزنی کرده اند نشان داده اند که تیم ملی متعلق به همه است نه فقط من. 

رونالدو در فینال جام ملتهای اروپا 2004 نیز تیم پرتغال را همراهی کرده است. پرتغال در آن دیدار با نتیجه یک بر صفر مغلوب یونان شد.

رونالدو در مورد آن بازی گفت: بازی متفاوتی بود. در سال 2004 من 19 سال داشتم و اولین حضور من در فینال بود. 12 سال گذشته است و من در فینال دیگری شرکت می کنم که باعث افتخار من است. من همیشه آرزوی قهرمانی با پرتغال را داشته ام و امیدوارم امسال موفق شویم. 

وی افزود: من مطمئن هستم. من، بازیکنان و هواداران شایستگی آن را داریم. پرتغال لیاقت آن را دارد. 

پرتغال روز یکشنبه در فینال جام ملتهای اروپا 2016 به مصاف برنده دیدار فرانسه و آلمان می رود. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان