arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۵

فیلم تبلیغاتی جدید درباره ساختار حکومت تروریستی ابوبکر البغدادی / داعش: 35 استان داریم؛ خراسان یکی از آنهاست!

داعش فیلم تبلیغاتی تازه ای منتشر کرده که در آن ساختار خلافت خودخوانده داعش را نشان می دهد که با وجود شکست های متحمل شده ماه های اخیر در مرزهای عراق و سوریه گسترده است و می گوید همچنان حکومت خود را حفظ می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ نیوزویک نوشت: داعش فیلم تبلیغاتی تازه ای منتشر کرده که در آن ساختار خلافت خودخوانده داعش را نشان می دهد که با وجود شکست های متحمل شده ماه های اخیر در مرزهای عراق و سوریه گسترده است و می گوید همچنان حکومت خود را حفظ می کند.

به گزارش «انتخاب»؛ این فیلم که از سوی بال رسانه ای گروه تروریستی داعش به نام الفرقان منتشر شده، یک شبه نظامی از آمریکای شمالی را نشان می دهد که به زمان انگلیسی متن فیلم را می خواند. او درباره تاریخچه اسلام و علت وجود این گروه صحبت می کند که بخشی از تبلیغات مرسوم آن برای جذب نیروهای بیشتر در کاروان جهادی هایش است.

او درباره ساختار این گروه در مناطق تحت کنترلش صحبت می کند که از بغدادی در راس آن بوده و مجلس شورای این گروه یا بدنه رهبریش پس از آن قرار می گیرد و پس از آن نیز کمیته هیات ها قرار می گیرد که از بغدادی و استان های ادعایی آن ها در سراسر جهان حمایت می کنند. این فیلم نشان می دهد داعش هیاتی ویژه اداره ولایت های دور دارد که به گفته راوی مسئول نظارت و مدیریت امور استان های بیرون از عراق و سوریه است.

این فیلم که همزمان با عید فطر منتشر شده می گوید وظایف بغدادی شامل آماده ساختن نظامیان داعش، تقویت جبهه های مختلفی که داعش در آن می جنگد، دفاع از سرزمین ها، حفظ و گسترش برند افراط گرای خود از اسلام و اجرای قانون شریعت در سرزمین هایی که در تصرف خود دارد می شود.

فیلم تبلیغاتی جدید درباره ساختار حکومت تروریستی ابوبکر البغدادی / داعش: 35 استان داریم؛ خراسان یکی از آنهاست!

کمیته هیات های داعش مسئولیت نظارت بر ادارات و کمیته های این گروه، ولایت (استان ها)، تحت حکومت والی (فرماندار) و دیوان ها (اداراتی برای حفظ حقوق مردم) همچون اجرای مجازات های وحشیانه برای نقض قوانین را بر عهده دارد. این گروه ادعا می کند در مجموع 35 استان در سراسر جهان دارد که 19 تای آن در عراق و سوریه و 16 استان از جمله خراسان خارج از سرزمین های تحت کنترل این گروه است.

این فیلم نظامیان و کودکانی را نشان می دهد که لباس جنگ بر تن کرده و با پرچم سیاه و سفید این گروه در دست شادی می کنند. مشخص نیست این فیلم در کجا فیلمبرداری شده اما همچون دیگر آثار تبلیغاتی این گروه با تجهیزات بسیار باکیفیتی گرفته شده است.

این گروه مرتبا تلاش می کند خلافت را همچون یک دولت رسمی نشان دهد که بر خلاف یک سازمان افراطی دارای نظام اداری است که جنبه های مختلف زندگی در این دولت ادعایی را مدیریت می کند.


نظرات بینندگان