arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۵

اولاند : روسیه یک تهدید نیست بلکه یک شریک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
' فرانسوآ اولاند ' رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه تاکید کرد که نباید روسیه را یک تهدید به حساب آورد بلکه باید آن را یک شریک دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ورشو ، اولاند این مطلب را در حالی بیان کرد که سران پیمان اتلانتیک شمالی' ناتو' برای بررسی نحوه مقابله با یک روسیه تهاجمی تر گرد هم آمده اند.

اولاند هنگام ورود برای حضور در اجلاس تاریخی سران ناتو در ورشو گفت : این پیمان در کل هیچ نقشی ندارد تا بگوید روابط اروپا با روسیه چگونه باید باشد. برای فرانسه ، روسیه نه یک دشمن و نه یک تهدید است. '

وی افزود : در واقع روسیه یک شریک است که گاهی اوقات ممکن است از اعمال زور از آن نوع استفاده کند که در اوکراین به کار گرفته شده است و ما هنگام الحاق کریمه آن را محکوم کرده ایم .
اجلاس سران ناتو در حال نهایی کردن بزرگترین تقویت نظامی خود از زمان پایان جنگ سرد در واکنش به مداخله روسیه در اوکراین و الحاق کریمه است.

فرانسه و چند کشور دیگر متحد ناتو نظیر آلمان و ایتالیا تاکید دارند که این پیمان باید خط ارتباطی خود با مسکو را باز نگه داشته تا از یک رویارویی به سبک جنگ سرد پرهیز شود.

رئیس جمهوری فرانسه گفت : ما هنوز می کوشیم و اخیرا بازهم به کمک خانم مرکل سعی کرده ایم راه حلی برای بحران اوکراین بیابیم .

وی در عین حال تقویت توان نظامی ناتو را با اهمیت تلقی کرد و گفت : فرانسه نقش خود را در این زمینه ایفا خواهد کرد.
نظرات بینندگان