arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۵

سناتور آمریکایی یک میلیون دلار از لابی اسرائیلی برای مخالفت با توافق ایران دریافت کرده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا برای مخالفت با توافق هسته ای ایران پول دریافت کرده بود.

به گزارش انتخاب به نقل از ماینت پرس نیوز، تام کاتن، سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا برای مخالفت با مذاکرات هسته ای با ایران و برجام از یک گروه اسرائیلی پول دریفا کرده بود.
 
این رسانه غربی می نویسد که پرس تی وی تلویزیون متعلق به ایران ادعا کرده است که لابی اسرائیل در آمریکا به تام کاتن، سناتور جمهوری خواه کنگره پول داده است تا با توافق هسته ای ایران مخالفت کند. بر اساس این گزارش، کاتن نزدیک به 1 میلیون دلار پول از کمیته ضروری متعلق به اسرائیل دریافت کرده است.
 
این کمیته که در آمریکا فعالیت می کند یک سازمان سیاسی دست راستی است.
 
همچنین بلافاصله پس از آنکه سناتور کاتن نامه سرگشاده ای را آماده و به امضای 47 نماینده جمهوری خواه کنگره رساند که بر اساس آن اعلام کردند که به هرگونه توافق هسته ای با ایران وفادار نخواهند ماند، این کمیته اسرائیلی مبلغی در حدود 960.250 دلار به کمپین کاتن کمک مالی ارائه کرد.
 
کاتن پیش از این نیز همانند دیگر نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا اقداماتی را در جهت میل و خشنودی لابی های اسرائیل انجام داده بودند.
 
کاتن در دیدار ماه جولای خود از اسرائیل ادعا کرده بود : من در کنار نخست وزیر نتانیاهو و اسرائیل خواهم ایستاد و با همکارانم در کنگره برای توقف توافق با ایران تلاش خواهیم کرد.

منبع: نامه نيوز
نظرات بینندگان