arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۵

روسیه به تصمیم جدید ناتو واکنش نشان داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون کمیته امنیت و مقابله با فساد دومای دولتی روسیه گفت: تصمیم ناتو برای استقرار تیپ‌های نظامی در کشورهای بالتیک، تلاشی با هدف باج خواهی از روسیه بوده است.
 
به گزارش انتخاب، دیمتری گوروتسوف معاون کمیته امنیت و مقابله با فساد دومای دولتی روسیه در مصاحبه با ریانوستی تاکید کرد: تصمیم ناتو برای استقرار واحدهای نظامی جدید در کشورهای بالتیک، با هدف باج خواهی از روسیه بوده و تلاشی است که قصد دارد مسکو را وارد یک رقابت تسلیحاتی نماید.
 
روز جمعه ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو تاکید کرد که رهبران ناتو در نشست ورشو موافقت کرده اند که این سازمان حضور نظامی خود را در شرق اروپا تقویت کند. ناتو قصد دارد 4 تیپ نظامی را در شرق اروپا مستقر نماید.
 
گوروتسوف تصریح کرد: از یک سو ناتو قصد دارد تا تقویت نظامیان خود را در شرق اروپا نشان دهد و از سوی دیگر این اقدام هدفی جز باج خواهی از روسیه و کشاندن مسکو به یک رقابت تسلیحاتی ندارد. به عبارت دیگر، این دور تازه ای از جنگ سرد خواهد بود.
 
وی افزود: روسیه اقدامات متقابلی را برای این اقدامات غیر دوستانه ناتو اتخاذ خواهد کرد.
 
استولتنبرگ گفت: استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان 4 کشور عضو ناتو هستند که بیشترین تهدید را از سوی روسیه احساس می کنند و با استقرار 4 تیپ چند ملیتی قدرت دفاعی این کشورها تقویت خواهد شد.
 
مقام های ناتو اعلام کرده‌اند که استقرار نیروهای نظامی در کشورهای بالتیک و لهستان دائمی نخواهد بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان