arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۵

فایده برگزیت برای انگلیس؛ پوند ارزان شد، گردشگران روانه لندن می‌شوند

به نظر می رسد پس از برگزیت و رای مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، ارزان شدن پوند سودی هم برای گردشگری بریتانیا دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نظر می رسد پس از برگزیت و رای مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، ارزان شدن پوند سودی هم برای گردشگری بریتانیا دارد.

به گزارش انتخاب؛ در یک عصر آفتابی در نزدیگی «بیگ بن»، دو هفته پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، چیز زیادی برای توریست های لندن تغییری نکرده به جز اینکه بازدید از پایتخت انگلیس اکنون ارزان شده است.

در حالی که توریست ها در پایین برج معروف انگلیسی ها مشغول سلفی گرفتن هستند، حرف زیادی از نتایج خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زده نمی شود.

اما یک توریست هلندی در رابطه با این موضوع گفت: «برای تعطیلات من، این عالی است! هر دقیقه همه چیز ارزان تر می شود.»

علت این ارزانی برای گردشگران کاهش قیمت پوند نسبت به یورو و دلار است. کاهش این نسبت منجر شده گردشگری در بریتانیا 15 درصد ارزان شده است.

این توریست هلندی می گوید: «با توجه به رای داده شده، ما هر بار که به این کشور بیاییم 15 درصد از پول های خود را ذخیره می کنیم. برای ما اکنون به لندن آمدن اتفاقی بسیار خوب است حتی اگر این را نمی خواستیم.»

البته یک توریست کره ای هم که به همراه همسرش به بریتانیا آمده بود از ارزان شدن پوند ناراحت شده بود، او در این رابطه گفت: «من بسیار ناراحت هستم زیرا قبل از کاهش قیمت پوند پولم را تغییر دادم و 400 پوند ضرر کردم. من دو روز دیگر برای خرید وقت دارم و خرید بیشتری انجام می دهم.»

یک مجری تور در بریتانیا معتقد است با ارزان شدن پوند نسبت به یورو، احتمالا توریسم و گردشگری سود بیشتری می کنند.

تعداد مسافرانی که در این زمان امسال پرواز به بریتانیا را رزور کردند نسبت به سال پیش 10 درصد افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز/ 8 جولای 2016


نظرات بینندگان