arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۵

پسر بن لادن، آمریکا را تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمزه فرزند اسامه بن لادن موسس سعودی گروه القاعده، با تمجید از « نوزده عامل حمله یازدهم سپتامبر 2001 نیویورک»، آمریکائی ها را به هدف قرار گرفتن در داخل و یا خارج از آمریکا تهدید کرد.
 
به گزارش انتخاب، حمزه بن لادن در سخنانی که یک موسسه موسوم به « السحاب» منتشر کرده است، به شهروندان آمریکائی گفت که باید با تصمیم های مقامات آمریکا مخالفت کنند.

 
طبق این خبر،  وی، « باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را فریبکار خواند و افزود : اوباما در اوهام پیروزی بر ما به سر می برد.
 
حمزه بن لادن از 19 عضو گروه القاعده که در حمله سال 2001 نیویورک شرکت داشتند و بیشتر آنها سعودی بودند، تمجید کرد و آنها را « قهرمان» خواند.
 
وی خطاب به آمریکائی ها تاکید کرد: راه پدرم (اسامه بن لادن) را ادامه می دهم و شما را در داخل و یا خارج از کشورتان هدف می گیریم.
 
حمزه بن لادن گفت: گمان نکنید که کشتن پدرم ( اسامه بن لادن) را فراموش می کنم ، پاسخ به شما سخت خواهد بود.

وی همچنین از آنچه پیروزی های اخیر طالبان در افغانستان خوانده است، تجلیل کرد.

برخی منابع خبری از جمله پایگاه خبری شبکه الجدید لبنان احتمال داده اند که این سخنان حمزه بن لادن قبل از کشته شدن ملا اختر منصور سرکرده سابق طالبان بیان شده است.
 
در 11 سپتامبر 2001 و در هنگام ریاست جمهوری جورج بوش، ‌19 نفر از اعضای القاعده با ربایش چهار فروند هواپیمای مسافری توانستند برج های دوقلو در نیویورک را ویران کنند و پنتاگون را در قلب واشنگتن هدف قرار دهند، که بر اثر این حملات نزدیک به سه هزار نفر کشته شدند.
 
این حادثه باعث شد تا جورج دابلیو. بوش رئیس جمهوری وقت آمریکا بدون مصوبه شورای امنیت سازمان ملل به گروه القاعده اعلان جنگ کند و به افغانستان به عنوان کشوری که به گفته وی مامن تروریست ها شده بود، حمله کند.
 
از زمان بروز این حادثه تاکنون، عربستان سعودی به عنوان 'پدرخوانده '‌ و حامی اصلی 'ایدئولوژیکی و مالی' القاعده در محافل مختلف آمریکا بارها هدف انتقادهای شدیدی قرار گرفته است.
 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان