arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۵

خنثی‌سازی توطئه حمله به سفارت آمریکا در آفریقای جنوبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس آفریقای جنوبی اعلام کرد دو برادر دو قلو را که قصد حمله به سفارت آمریکا در این کشور و انفجار در ساختمان سفارت را داشتند، بازداشت کرده است.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی اداره تحقیقات اولیه جرم و جنایت آفریقای جنوبی گفت: این دو برادر به همراه دو همدستشان پس از آن بازداشت شدند که محققان این اداره مهمات ونارنجک‌هایی را در خانه یکی از این مظنونین در ژوهانسبورگ کشف کردند.
 
وی افزود: این دو برادر قصد داشتند به سفارت آمریکا در پرتوریا و همچنین یکی از ساختمان‌های ناشناس یهودیان در آفریقای جنوبی حمله کنند. دو مظنون دیگر که خواهر و برادر هستند با اتهاماتی مرتبط با داشتن تسلیحات مواجه شده‌اند.
 
این سخنگو ادامه داد: این بازداشت‌ها روز شنبه به دنبال یک تحقیقات 10 ماهه از این چهار مظنون که همگی در ژوهانسبورگ زندگی می‌کنند و با یکدیگر در ارتباطند، صورت گرفت.
 
سال گذشته مقامات در دو مرحله مانع سفر این دو برادر دو قلو به سوریه شدند. آن‌ها تلاش کردند یک بار از ژوهانسبورگ و یک بار از موزامبیک به سوریه سفر کنند.
 
این بازداشت‌ها تحولی جدید برای آفریقای جنوبی است که یک جمعیت اندک مسلمان دارد و به عنوان یکی از مراکز فعالیت داعش محسوب نمی‌شود.
 
وی گفت: مواردی بوده که مانع سفر برخی شهروندان به سوریه شده بودیم اما اولین بار است که در این زمینه بازداشت‌هایی صورت می‌گیرد.
 
این دو برادر به نام‌های براندون ـ لی تولسی و تونی ـ‌لی تولسی 23 ساله روز دوشنبه در دادگاه بدوی مرکزی ژوهانسبورگ حاضر شده و به توطئه و تحریک برای انجام جرائم تروریستی متهم شدند.
 
براساس این اتهامات این برادران دو قلو از اکتبر سال گذشته میلادی به پیشبرد اهداف و انگیزه‌های سیاسی یا ایدئولوژیکی داعش عمل کرده‌اند.
 
قرار است برادران تولسی 19 ژوئیه (29 تیر) مجددا در دادگاه حاضر شوند، و در جریان دادگاه احتمالا جزئیات بیشتری درباره اینکه چه میزان از برنامه‌هایشان را انجام داده‌اند، افشا می‌شود.
 
 مقامات سفارت آمریکا در پرتوریا از اظهارنظر درباره این بازداشت‌ها امتناع کردند.
 
این بازداشت‌ها به دنبال توصیه اخیر آمریکا به شهروندانش درباره سفر به آفریقای جنوبی صورت گرفت؛ توصیه‌ای که خشم دولت آفریقای جنوبی را برانگیخت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان