arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۵

انتقال مجدد نبرد به خاک عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با شروع مجدد درگیری در مرزهای یمن و عربستان نیروهای یمنی چند موضع نظامی عربستان را در منطقه مرزی حرض به کنترل خود درآوردند.ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور چند موضع نظامی عربستان را در نزدیکی گذرگاه مرزی الطوال به کنترل خود درآوردند.

به گزارش انتخاب،  بعد از چند هفته توقف درگیری در مرزهای عربستان بار دیگر درگیری‌های شدید در منطقه مرزی حرض واقع در استان حجه در شمال غربی یمن از سر گرفته شد.

از سوی دیگر وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در درگیری بین ارتش یمن و نیروهای وابسته به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن 50 تن از نیروهای منصور هادی کشته شدند.

یک منبع نظامی گفت، بعد از تلاش نیروهای منصورهادی برای پیشروی به سمت سلسله جبال «یام» در پایین منطقه «فرضه نهم» درگیری شدیدی بین این نیروها و ارتش یمن درگرفت. درگیری‌ها تا شمال استان مارب واقع در شرق یمن کشیده می‌شود. یک منبع میدانی اعلام کرد که بعد از کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر دو موضع مشرف به پادگان «کوفل» در غرب مارب تعداد زیادی از نیروهای هادی کشته شدند.

در همین رابطه یک منبع نظامی اعلام کرد که در درگیری ارتش یمن و نیروهای هادی در «المشجح» تلافت عناصر وابسته به رئیس جمهور مستعفی به 26 تن رسید. یمن  همچنین 6 خودروی نظامی آنها منهدم شد.

همچنین شهرستان «الغیل» در شمال استان الجوف واقع در شمال یمن شاهد بمباران متقابل ارتش یمن و نیروهای هادی بود.

اما در استان «تعز» و در جنوب یمن درگیری های شدید بین ارتش یمن و نیروهای هادی در منطقه ثعبات در محور شرقی این شهر در جریان است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان