arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

سخنان تند مهرجویی درباره پزشکان کیارستمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
مراسم یادبود عباس کیارستمی دو روز پس از خاکسپاری‌اش به همت خانواده و خانه سینما عصر دیروز، ٢٢ تیرماه، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد که حاشیه‌هایی هم به دنبال داشت.
به گزارش انتخاب به نقل از آنا ، دراین مراسم داریوش مهرجویی ضمن صحبت‌هایش خواستار محاکمه پزشکان کیارستمی به‌عنوان قاتلین این کارگردان شد!
 
داریوش مهرجویی که در مراسم ترحیم عباس کیارستمی از او خواسته شد تا سخن یا خاطره‌ای در مورد کیارستمی بگوید، درمیان جمع فریاد زد: «من سه روز است که نخوابیده‌ام و اندوه عمیقی را تجربه می‌کنم. عصبانی هستم از این اتفاق و از نظر من مقصر جراحانی هستند که عباس کیارستمی را کشتند.»
 
او مدعی شد: «پزشکان بی‌عرضه‌ای که چنین گوهر گرانقدری را کشتند. باید آنها را به محاکمه بکشیم. این وظیفه ما سینماگران است.» مهرجویی که درمیان جمع ایستاده بود، مدعی شد: «او یک بی‌گناه بود و به خاطر غفلت، بی‌عرضگی و ندانم‌کاری پزشکانی که سوگندخورده هستند، کشته شد.»
 
در ادامه و در واکنش به سخن علیرضا شجاع‌نوری که از او خواست خاطره‌ای از کیارستمی بگوید، گفت: «چه خاطره‌ای بگویم که ما با هم به آمریکا رفته بودیم؟ من عصبانیم. از این بی‌مسئولیتی. از این حقارتی که گریبان ما را گرفته است. ما مردمی بودیم که بر نیمی از کره‌زمین حکمرانی می‌کردیم. جراحان ما در سال‌های گذشته بهترین عمل‌های جراحی را انجام دادند، اما این آقایی که پزشک عباس کیارستمی بود، او را کشت.» پس از آن مهرجویی درسخنانی تندتر عنوان کرد:   «قاتلین درمیان ما هستند، باید آنها را محاکمه کنیم.»

منبع: شهروند
نظرات بینندگان