arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

بزرگداشت عباس کیارستمی در جشنواره لوکارنو

بزرگداشت عباس کیارستمی یکی از بخش‌های شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بزرگداشت عباس کیارستمی یکی از بخش‌های شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو است.
 
به گزارش انتخاب، فهرست فیلم‌های حاضر در شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو اعلام شد. رقابت بین‌المللی جشنواره لوکارنو در سوییس 17 فیلم بلند حضور دارند که همگی نخستین نمایش جهانی خود را در این جشنواره تجربه می‌کنند.
 
فیلم «هرمیا و هلنا» ساختۀ ماتیاس پینیرو از آرژانتین، «آن زمان که تاریک شد» ساخته آنوچا سویشاکورپونگ از تایلند، «زنی خیس در باد» ساختۀ آکیهیکو شییوتو از ژاپن و «آخرین خانواده» ساخته جان ماتوسزینسکی از لهستان از جمله فیلم‌های حاضر در این بخش هستند.   
 
آرتور ریپشتاین فیلمساز مکزیکی در ریاست هیات داوران این دوره را برعهده دارد. کیت موران، رفیع پیتز، رودریگو تیشیرا و وانگ بینگ اعضای هیات داوران هستند.
 
در این دوره از جشنواره فیلم لوکارنو فیلم «جیسون بورن» با بازی مت دیمن و جولیا استایلز به نمایش درمی‌آید و فیلم «دختری با تمام موهبت‌ها» با بازی جما آرترتون، پدی کنسیداین و گلن کلوز نیز برای نخستین بار در این جشنواره دیده خواهد شد. کن لوچ نیز با فیلم برنده نخل طلای خود «من، دنیل بلیک» به لوکارنو می‌رود.
 
بزرگداشت عباس کیارستمی کارگردان برجسته ایرانی از دیگر بخش‌های شصت‌ونهمین دوره جشنواره لوکارنو است. کیارستمی از چهره‌های شناخته شده برای این جشنواره بود. در همین راستا برخی از آثار این کارگردان در کنار یک سری فیلم از یک ورک‌شاپ این کارگردان که چندی پیش برگزار شد با عنوان «فیلمسازی در کوبا» به نمایش گذاشته می‌شود.
 
جشنواره فیلم لوکارنو در بخش ایتالیایی زبان جنوب سوییس از 3 تا 13 اوت برگزار می‌شود.
 
منبع: هالیوودریپورتر / 12 جولای
نظرات بینندگان