arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۵

بشار اسد: بی‌تجربگی روسای جمهور آمریکا خطری برای این کشور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس جمهوری سوریه با انتقاد از بی تجربگی سیاسی روسای جمهور آمریکا تاکید کرد که وی از کشورش در برابر تروریست‌ها محافظت می‌کند.
 
به گزارش انتخاب، بشار اسد رئیس جمهور سوریه از بی تجربگی سیاسی روسای جمهور آمریکا انتقاد و آن را خطری برای این کشور توصیف کرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا از بی تجربگی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در زمینه سیاست خارجی نگران نیست، گفت که کدام یک از روسای جمهور آمریکا قبلا تجربه داشته‌اند؟ اوباما؟ جورج بوش؟ یا بیل کلینتون؟ هیچ کدام از اینها تجربه‌ای نداشته‌اند.
 
بشار اسد افزود: این یک مشکل با آمریکا است. سپری کردن چند سال در کنگره یا در عرصه سیاست خارجی به چشم نمی آید و موثر نیست. نبود فردی با تجربه در کاخ سفید طبیعتا خطری برای کشور در سطح کلی به شمار می رود.
 
وی که در دفترش با شبکه "ان بی سی" آمریکا مصاحبه می کرد، اتهام دیکتاتور بودن یا آغشته بودن دستانش به خون را به شدت رد کرد و گفت امیدوار است تاریخ شهادت دهد که وی مردی است که از کشورش دربرابر تروریسم و دخالت خارجی محافظت کرد و حاکمیت آن را حفظ نمود.
 
وی افزود: وقتی شما از کشورتان در برابر تروریست ها محافظت می کنید و عناصر تروریستی را می کشید و شکست می دهید، شما فردی وحشیانه نیستید بلکه یک شخصیت ملی به شمار می آیید.
 
این مصاحبه قرار است امروز پنجشنبه به طور کامل از شبکه تلویزیونی "ان بی سی" پخش شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان