arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۵

برگزیت به نفع توسعه روابط اقتصادی انگلیس و ایران خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«لویدز مارتین» رئیس اجرایی انجمن آب بریتانیا ضمن اشاره به علاقه مندی شرکت های حوزه صنعت آب انگلیس برای گسترش همکاری های تجاری با ایران خاطر نشان ساخت: برگزیت به نفع توسعه روابط اقتصادی میان انگلیس و ایران خواهد بود. 

به گزارش انتخاب، «لویدز مارتین» رئیس اجرایی انجمن آب بریتانیا در پاسخ به سئوالی در مورد تاثیر برگزیت و روی کار آمدن دولت خانم 'ترزا می'بر مناسبات تجاری میان انگلیس و ایران، گفت: من فکر می کنم رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا سبب می شود که انگلیس به دنبال بازارهای غیر اروپایی بگردد. لذا علاقه مندی به تجارت با کشورهای خارج از اتحادیه اروپا افزوده خواهد شد.

وی گفت: همکاران من در انجمن آب بریتانیا فهرستی از کشورهایی که برای تجارت به آنها علاقه مند هستند را در اختیار دارند و جالب است بدانید که تنها30 در صد این کشورها اروپایی هستند. بنابراین اکثر کشورهای طرف همکاری ما خارج از اروپا هستند.

مارتین خاطر نشان ساخت: من فکر می کنم که در آینده همکاران من به دنبال بازارهای بزرگتری خواهند بود بنابراین می توان نتیجه گرفت که برگزیت یک اتفاق مثبتی است.

در گفت و گو با ایرنا همچنین اظهار داشت: من نماینده انجمن آب بریتانیا هستم. در این انجمن شرکت های زیادی هستند که در بخش آب فعالیت می کنند. اعضاء ما همواره به بازارهای نوین علاقه مند بوده اند؛ لذا من فکر می کنم چنانچه امکان همکاری های تجاری با ایران فراهم گردد، اعضاء انجمن ما به شدت علاقه مند به این بازار خواهند بود.

وی همچنین اظهارات حمید چیت چیان وزیر نیرو در جریان دیدارش با اعضای انجمن آب بریتانیا و نیز توافق صندوق ضمانت صادرات انگلیس با وزارت نیرو ایران مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

وی گفت: من به اعضاء انجمن آب بریتانیا می گویم که ما نشست پرجاذبه ای با آقای چیت چیان داشتیم و مشتاقانه بازار ایران را دنبال می کنیم تا فضای تجارت با این کشور کاملا فراهم شود.

حمید چیت چیان وزیر نیرو روز چهارشنبه گذشته در دومین روز از سفرش به انگلیس، در جمع شرکت های فعال درحوزه صنعت آب در لندن حضور یافت و در سخنانی، با بیان اینکه طی 5 سال آینده حداقل 12 میلیارد دلار در بخش آب و فاضلاب ایران سرمایه گذاری می شود، بر آمادگی تهران برای پذیرش سرمایه گذاری از سوی شرکت های انگلیسی تاکید کرد.

وی در این نشست به تشریع ظرفیت های صنعت آب در ایران پرداخت و تصریح کرد: ما به شرکت های انگلیسی که در این بازار مشارکت کنند ضمن آنکه ما نیز بتوانیم از فناوری های این شرکت ها بهره ببریم ،استقبال می کنیم.

حمید چیت چیان وزیر نیرو روز پنجشنبه با خانم اینگه بیالی رییس اجرایی بانک لویدز، با لرد بارکر وزیر پیشین انرژی انگلیس دیدار و در نشست انرژی و ارایه طرح انرژی کاسپین با حضور 'کریس کوک' مدیر شرکت پترو اسکاتلند' دیدار خواهد داشت.

حمید چیت چیان، وزیر نیرو که شامگاه دوشنبه در رأس هیأتی به منظور جلب سرمایه گذاری و گفت وگو درباره راه های توسعه همکاری فی مابین در بخش آب و انرژی وارد لندن شده بود، شامگاه امروز ( پنجشنبه) لندن را ترک خواهد کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان