arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۵

آيت الله هاشمی رفسنجانی: امید مخالفان این است که عمر دولت را 4ساله کنند/در انقلاب جزر و مدهای زیادی داشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تاکید بر کمک به دولت در اجرای مسایل کشور گفت: الان در یکی از سخت ترین گردنه ها هستیم که باید با تلاش همگانی و لطف خداوند از این مرحله بگذریم.
 
به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از فعالان سیاسی استان کرمان، تلاش برای توسعه کشور را وظیفه هر ایرانی در هر سطحی دانست و گفت: باید به دولت که مسئول اجرای مسایل کشور است، کمک کنیم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این مطلب که «در انقلاب جزر و مدهای زیادی داشتیم»، گفت: الان هم در یکی از سخت ترین گردنه ها هستیم که باید با تلاش همگانی و لطف خداوند از این مرحله بگذریم.
 
اهم اظهارات رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ادامه بخوانید؛
* اساس آگاهی در کارگاه آفرینش هست و انسان ها به تدریج آن را کشف می کنند و اگر استفاده عاقلانه از آن نشود، به انحراف ختم می شود. گسترش تروریسم نمونه ای بارز برای انحراف و کج فهمی است. در حالی که آگاهی باید در خدمت سعادت جوامع باشد.
 
*استعمار و استبداد دو راه دیگر برای انحراف جوامع بشری است، اگر مردم کشورها بی تفاوت باشند، مسیر حرکت مستبدها را صاف و هموار می کنند.
 
*دو انتخابات سال های 92 و 94 نشانه ا ی از حاکمیت اراده مردم در سرنوشت کشور بود. مردمی که با مقاومت و صبر سیاسی، دولت تدبیر و امید را انتخاب کرده اند، علی رغم تبلیغات منفی مخالفان، نا امید نمی شوند.
 
*{ با اشاره به مخالفت های صریح مخالفان دولت با برجام که یک پرونده ملی است}: امید مخالفان دولت این است که عمر این دولت را چهار ساله کنند و نگرانی های آنها این است که این دولت موفق و در اراده و رأی مردم مستقر شود.
 
*{در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران که چرا دولت نمی گوید که موانع و مشکلاتش چیست}: ما می خواهیم ایران را بسازیم و نمی خواهیم هیاهو شود، چون انقلاب تضعیف می شود. ما نمی توانیم مشکلات را بگوییم. آقای روحانی هم نمی تواند برخی مشکلات خود و حتی منشاء و دلایل مشکلات بجا مانده از دولت سابق را بگوید. چون به صلاح و مصلحت کشور در ابعاد داخلی و خارجی نیست و نخواهد بود.
 
* به همین دلیل که برخی مشکلات قابل گفتن نیست، از مردم و به ویژه جوانان می خواهم مثل دو انتخابات گذشته، امیدوارانه در صحنه باشند و مأیوس نشوند و نگذارند اعتبار اعتدالی کشور که حالا شهرت جهانی یافته، توسط عده ای تندرو دوباره بشکند.
 
*{با اشاره به مصادیقی از کارهای غیراخلاقی که در 10 سال گذشته در کشور انجام می شد}: نگرانی واقعی این است که به تعبیر قرآن، عده ای گمراه، خیال می کنند دارند کارهای خوب انجام می دهند.
 
*همه مسئولیت ها از رهبری گرفته تا شوراهای روستاها براساس رأی مستقیم و غیرمستقیم مردم است. عمل خلاف قانون گناه است و از آن بدتر و گناه تر این است که بعضی ها قانون را براساس خواسته های خود تغییر می دهند.
نظرات بینندگان