arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۵

مذاکرات صلح یمن شنبه آغاز می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با اعلام خبر سفر هیأت انصارالله و کنگره مردمی یمن به مسقط، یک منبع عربی اعلام کرد احتمالا گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت روز شنبه آتی (16 جولای) از سر گرفته می‌شود.

 به گزارش انتخاب، در حالی که هیأت مذاکره کننده «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن ادعا کرده در گفت‌وگوهای صلح یمن حضور پیدا نخواهد کرد، یک منبع عربی به شبکه خبری العربیه گفت گفت‌وگوهای صلح یمن نهایتا روز شنبه آتی (16 جولای)  از سر گرفته می‌شود.

قرار بود گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت که به صورت موقت متوقف شده بود، روز جمعه از سرگرفته شود که با کارشکنی‌ هیأت هادی موسوم به هیأت ریاض مواجه شد.

در همین راستا پایگاه خبری «العمل نیوز»، گزارش داد هیأت انصار الله و کنگره مردمی یمن به همراه «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن که به صنعا سفر کرده بود، پایتخت یمن را ترک کرده و عازم مسقط پایتخت عمان شده‌اند.

هیأت انصارالله راهی مسقط و کویت شد

بر اساس این خبر هیأت انصار الله و کنگره مردمی یمن برای از سرگرفتن گفت‌وگوهای صلح از مسقط عازم کویت می‌شوند.

بعد از کارشکنی‌های هیأت ریاض، ولد الشیخ برای نجات گفت‌وگوهای صلح یمن ابتدا به ریاض و بعد از آن به صنعا سفر کرد و با نمایندگان هر دو طرف گفت‌وگو کرد.

در همین راستا روزنامه «الحیات»، عبدربه منصور هادی روز پنجشنبه (امروز) با 18 سفیر کشورهای حامی گفت‌وگوهای صلح یمن، در ریاض دیدار کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد ایالات متحده و کشورهای غربی رئیس جمهور مستعفی یمن را تحت فشار قرار داده‌اند تا به گفت‌وگوهای صلح یمن بازگردد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان