arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۵

قدردانی امام جمعه بیرجند از برخورد با حقوق‌های نامتعارف/ توصیه خطیب یزدی برای برخوردمشابه با قاچاق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بحران فیش‌های نجومی و تذکراتی درباره چگونگی حل این بحران، همچنان در صدای ائمه جماعات شنیده می‌شود اما این هفته تُن صدا نرم‌تر است و از تذکر به دولت به توصیه به سه قوه تغییر کرده و حتی صدای تشکر نیز شنیده می‌شود.

به گزارش انتخاب، آیت الله امامی کاشانی در تهران گفته است:‌ «سران سه قوه مسئولیت دارند که به این موضوع نظم بدهند و با قانون درست و بر اساس نیاز، لیاقت و کار، به مسئولین حقوق پرداخت کنند... مسئله فیش‌های حقوقی حتماً توجه شود زیرا این موضوع که پیش آمده و ادامه یافته، از گذشته بوده و باید با این بلا و مصیبت بطور جدی برخورد شود».
در بیرجند، خطیب جمعه از اقدامات دولت در این مدت راضی به نظر می رسد.، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی از تاکید و جدیت رئیس جمهوری و سایر مسئولان نظام در پیگیری موضوع حقوق های نامتعارف در کشور قدردانی کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند در مسجد امام حسین(ع) گفت: با توجه به مشکل اقتصادی در جامعه، برخورد و پیگیری این مساله توسط دولت آبرو و حیثیت نظام است.

رییس جمهوری چندی قبل در باره حقوق های نامتعارف بیانیه مهمی خطاب به ملت ایران صادر کرد. حجت الاسلام حسن روحانی در این بیانیه تاکید کرد که مبارزه با فساد و رانت را تا ریشه کنی ادامه می دهد. وی در این بیانیه با ابلاغ این دستور که لایحه اصلاح نظام حقوقی پرداخت ها با رفع خلاء های قانونی با فوریت تهیه و همچنین دستگاه ها موظف به انتشار حداقل و حداکثر حقوق مدیران کشوری و لشگری هستند، تصریح کرد: با کسی عقد اخوت نبسته ام؛ مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کن شدن آن ادامه می دهیم.

امام جمعه یزد نیز از برخورد مسئولان راضی به نظر می رسد و از آنها می خواهد در زمینه مبارزه با قاچاق مانند موضوع فیش های نجومی برخوردکنند. آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه های نمازجمعه از مسئولان خواست با پرهیز از ملاحظات جناحی، با پدیده هایی مانند حقوق های نجومی و قاچاق کالا برخورد کنند.

وی گفت: قاچاق کالا از آفات تولید داخلی و در تضاد با سیاست های اقتصاد مقاومتی است و باید در این زمینه بدون هرگونه ملاحظه ای با متخلفان برخورد شود.

وی تصریح کرد: مبارزه با پدیده قاچاق کالا مانند موضوع حقوق هایی نجومی باید مورد رسیدگی قرار گرفته و با برنامه ریزی و برخوردهای قانونی از واردات بی رویه جلوگیری شود.

وی هم چنین با تاکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی در کشور برای برون رفت از مشکلات اظهار کرد: باید ریاست طلبی، حزبی بازی و عملکرد جناحی را کنار بگذاریم و همه به صورت یکپارچه در مقابل دشمن بایستیم.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: اتحاد و وحدت یک موضوع مهم است و باید از تخریب یکدیگر پرهیز و با تدبیر و برنامه ریزی بر مشکلات غلبه کنیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان