arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۵

آخرین آمار قربانیان و پشت پرده احتمالی حادثه تروریستی «نیس»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان پاریس ضمن ارائه آخرین آمار از تعداد قربانیان و وضعیت مجروحین حمله تروریستی نیس گفت که هنوز هیچ‌کس مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته ولی احتمالاً یک سازمان تروریستی پشت پرده این ماجرا است.

به گزارش انتخاب، «فرانسوا مولَن» دادستان پاریس در ساعات عصرگاهی به وقت این شهر به میان خبرنگاران آمد و آخرین آمار تلفات انسانی و نتایج بررسی‌های پلیسی را با رسانه‌ها در میان گذاشت. بر اساس گزارش رویترز، مولَن گفته که تاکنون 84 نفر در اثر حمله تروریستی دیشب کشته شده‌اند و 202 نفر مجروح که 52 نفر از آنان وضعیت وخیمی دارند. ددادستان همچنین گفت که 10 کودک و نوجوان در میان کشته‌های حمله نیس دیده می‌شوند.

آقای دادستان در خصوص «محمد الحویج بوحلال» عامل حمله تروریستی دیشب هم سخن گفت. وی گفت که بوحلال اصالتاً تونسی است و از همسر خود جدا شده بوده است. مولَن البته اعتراف کرد که هنوز ارتباطی میان این شخص و داعش پیدا نشده و هیچ گروهی هم مسئولیت حمله را قبول نکرده ولی «احتمالاً یک سازمان تروریستی پشت این حادثه بوده است.» دادستان در حوزه احتمالات گام‌های بلندتری برداشت و ضمن اتهام‌زنی به مسلمانان گفت: «این کار در راستای دعوت جهادگرایان به اقدام علیه اتباع غربی بوده است.»

اصطلاح جهادگرا یا جهادیست، اصطلاحی است که غربی‌ها از آن برای اشاره به تروریست‌های سلفی و یا همان افراط‌گرایان وهابی استفاده می‌کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان