arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
بختیار:

عملکرد ربیعی برای سامان دادن به شستا مثبت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عملکرد ربیعی برای سامان دادن به شستا مثبت است

علی بختیار در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به طرح استیضاح وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی گفت: ما یک دوره به‌هم ریختگی در شرکت‌های گروه شستا در تامین اجتماعی را پشت سر گذاشته‌ایم. به‌ویژه در دولت قبل، بسیاری از این شرکت‌های تخصصی که ماموریت‌های خاص داشتند و بنگاه‌هایی اقتصادی فعالی که در این حوزه فعال بودند، در حال ازبین رفتن بودند.

عملکرد ربیعی برای سروسامان دادن به شستا مثبت است

او ادامه داد: با این حال، ‌ در سه سال اخیر وضعیت این شرکت‌ها بسیار منظم‌تر از قبل شده و بسیاری از این بنگاه‌های اقتصادی به وضعیت سابق خود بازگشته‌اند. بنابر این استیضاح وزیر کار را از این جهت بجا نمی‌دانیم و عملکرد آقای ربیعی که در راستای سر و سامان دادن به شستا اقدام‌های خوبی داشته، مثبت می‌دانیم و معتقد هستیم باید به آقای ربیعی فرصت داده شود.

عضو فراکسیون امید در مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً باید پرداخت حقوق‌های نامتعارف در زیرمجموعه‌های وزارت کار و دیگر وزارتخانه‌ها و همچنین دربخش‌های غیردولتی مورد پیگیری قرار گیرند و ما نیز به جد در این راستا اقدام می‌کنیم اما بی‌شک راه برخورد با این مشکلات استیضاح نیست و می‌توان با برگزاری نشست‌ها و طرح سوال و تذکر از وزرا و مسئولان اقدام‌هایی انجام داد.

باید فرصت بیشتری به ربیعی داده شود

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار یادآور شد: همان‌طور که اعلام شد استیضاح بنا به خواست فراکسیون امید مطرح نشده و باید برای ساماندهی یک دوره طولانی بی‌نظمی در شستا که در دولت قبل رقم خورد، زمان بیشتری به آقای ربیعی داده شود.

چرا لاریجانی اشکال‌های آیین‌نامه‌ای را در دو دوره گذشته حل نکرد؟!

او همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با انتقاد از نحوه تعیین کمیسیون‌های تخصصی اعلام کرد: باوجود این‌که تحصیلات بنده در رشته مهندسی برق است و سال‌های متمادی نیز به‌عنوان سربازرس امور نیرو و انرژی اتمی در سازمان بازرسی کل کشور و همچنین سربازرس امور نفت بوده‌ام و باتوجه به تسلطی که در حوزه انرژی و برنامه‌ریزی و مدیریت دارم، خواستار حضور در کمیسیون‌های انرژی یا برنامه و بودجه بودم اما به دلیل کم‌لطفی رئیس مجلس و روسای شعب، به کمیسیون حقوقی و قضایی منتقل شدم.

بختیار در پایان گفت: پاسخ آقای لاریجانی به این انتقاد‌ها این است که دلیل این مشکلات، ایرادهای آیین‌نامه‌ای است اما مسئله اینجاست که ایشان درحال سپری کردن سومین دوره ریاست مجلس هستند و اگر اشکال آیین‌نامه‌ای وجود داشته، باید در دو دوره گذشته مرتفع می‌شده است.

علی بختیار
نظرات بینندگان