arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۵

شریعتمداری: دکتر روحانی خبرهای مسرت بخشی برای مردم کرمانشاه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: آقای روحانی در سفر به کرمانشاه اخبار مسرت بخشی برای مردم این دیار دارد که در سخنرانی عمومی خود اعلام می کند.

به گزارش انتخاب، محمد شریعتمداری روز شنبه در آیین افتتاحیه سامانه 111 (سامانه ارتباطات مردم و دولت) در اداره کل راه و شهرسازی، اظهارکرد:آثار و برکات سفر برای کرمانشاهیان بسیار چشمگیر خواهد بود زیرا دولت از همه منابع بخش خصوصی داخلی و خارجی و نیز منابع دولتی برای شتاب بخشیدن به توسعه کرمانشاه بهره خواهد گرفت.

شریعتمداری با بیان اینکه جنگ تحمیلی یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی استان کرمانشاه است، گفت: دولت برای جبران این عقب ماندگی ها عزمی راسخ دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری همچنین به پیشنهادات مطرح شده از سوی استان برای تصویب در سفر هیات دولت اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تحقق این پیشنهادات 130 هزار میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به همه پیشنهادات استان با توجه به محدودیت اعتبارات امکان پذیر نیست، یادآور شد: برای شتاب بخشیدن به توسعه کرمانشاه باید از ابزارهای دیگر نظیر استفاده از توان بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی و همچنین منابع صندوق توسعه ملی که با نرخ ارزان در اختیار بخش غیردولتی قرار می گیرد، استفاده کنیم.

شریعتمداری ، بهره مندی استان از منابع آبی ارزشمند و اراضی کشاورزی مستعد را یکی از ظرفیت های کرمانشاه دانست و گفت: وجود چنین ظرفیت هایی باعث شده که استان کرمانشاه به قطب کشاورزی تبدیل و تامین کننده بخشی از نیازهای غذایی کشور باشد.

معاون رئیس جمهوری همچنین با اشاره به توانمندی های استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: وجود اماکنی مانند طاق بستان و بیستون و همچنین برخورداری از ظرفیت های گردشگری طبیعی این امکان را به وجود آورده که کرمانشاه تبدیل به یکی از قطب های گردشگری کشور شناخته شده و مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

شریعتمداری با اشاره به افتتاح مرکز ارتباطات مردم با ریاست جمهوری گفت: راه اندازی این مرکز یک روش خوب و عزتمندانه برای پیگیری مطالبات مردم و جایگزین روش های غیرعزتمندانه گذشته است.

برنامه های رئیس جمهوری و هیات دولت در بیست و نهمین سفر استانی به استان کرمانشاه ،دیدار با مردم، افتتاح طرح ها،شرکت در شورای اداری، نشست با نخبگان، علما و ایثارگران، نشست با سرمایه گذاران و مصاحبه مطبوعاتی است.

کاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، کردستان، شهرستانهای استان تهران( اسلامشهر ، رباط کریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)، یزد، سمنان، کرمان و آذربایجان غربی سفر کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان