arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۵

بازداشت عامل انتحاری داعش در کاظمین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای امنیتی عراق موفق به بازداشت عامل انتحاری داعش پیش از ورود به منطقه کاظمین شدند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه خبری العهد، نیروهای امنیتی عراق موفق به بازداشت سرباز جوانی شدند که به عنوان عامل انتحاری گروه تروریستی داعش قصد داشت خود را در منطقه کاظمین استان بغداد منفجر سازد.
 
این عامل داعش در حالی که قصد داشت از ورودی شمالی شهر وارد کاظمین شوند، توسط نیروهای امنیتی عراق دستگیر شد.
 
مرکز اطلاعات نظامی عراق نیز از کشته شدن طلب حمید، "والی الحویجه" در تشکیلات داعش که ملقب به "ابوسعید" بود و نیز محمد خلف محمد صلاح، "والی کرکوک" در این تشکیلات تروریستی که ملقب به "ابوسیف الجبوری" بود دریک حمله هوایی به مرکز تجمع آنها در جنوب غرب استان کرکوک خبر داد.
 
نجم الجبوری، فرمانده عملیات نینوا نیز از انهدام یک قایق بزرگ بر روی دجله با بار بیش از دو تن مواد انفجاری در حمله جنگنده‌های عراقی در نزدیکی روستاهای الحاج در  استان نینوا خبر داد.
 
جنگنده‌های عراقی در استان صلاح‌الدین نیز حملات هوایی را علیه پایگاه‌های داعش در منطقه "دبس مکحول" واقع در غرب شهر الشرقاط انجام دادند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از داعشی‌ها و تخریب چند خودروی زرهی آنها شد که مجهز به مسلسل‌های سنگین بودند.
 
فرمانده عملیات صلاح‌الدین در این رابطه گفت: نیروی هوایی عراق موفق شد در این عملیات سه مرکز تجمع داعشی‌ها را هدف قرار دهد.
 
وی در ادامه از بازگشت 53 هزار تن از ساکنان صلاح‌الدین به این استان خبر داد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان