arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۵

مقتدی صدر:نیروهای آمریکایی در جنگ موصل هدف ما هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
رهبر جریان صدر عراق به حامیانش گفت که نیروهای آمریکایی را که اخیرا برای شرکت در عملیات موصل در عراق مستقر شده‌اند، هدف قرار دهند.

به گزارش انتخاب، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در جواب سؤال یکی از حامیانش درخصوص تصمیم آمریکا برای استقرار ۵۶۰ سرباز جهت شرکت در عملیات موصل گفت: آن‌ها هدف ما هستند. وی جزئیات بیشتری در این باره نگفت.
 
صدر هزاران نیرو را تحت عنوان "سرایا السلام" که در مناطق مختلف استان صلاح الدین و اطراف بغداد مستقر هستند، هدایت می‌کند.
 
از سوی دیگر، غالب الزاملی، عضو فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر در عراق به خبرگزاری آناتولی گفت: آزادسازی شهر موصل نیازی به مداخله خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی ندارد.
 
او  افزود: نیروهای ارتش عراق، پلیس، عشایر و نیروهای داوطلب مردمی همگی قادرند موصل را از دست داعش آزاد کنند و نیروهای عراقی تحت هر عنوانی مناطق گسترده‌ای از دو استان الانبار و صلاح‌الدین را آزاد کردند بدون اینکه نیازی به نیروهای خارجی داشته باشند.
 
اول ژوئیه اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به عراق گفت که کشورش ۵۶۰ نیروی دیگر به عراق می‌فرستد تا به نیروهای عراقی درآزادسازی موصل کمک کنند.
 
مقتدی صدر که یکی از مخالفان سرسخت آمریکاست همواره مخالف حضور نیروهای آمریکایی در عراق بوده است. ارتش وی که "جیش المهدی" نام داشت علیه آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۳ جنگید. این ارتش بعدا نام خود را به "سرایا السلام" تغییر داد.
 
دولت عراق اول ماه مه تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به همراه نیرو به نزدیکی موصل فرستاده تا در راستای آزادسازی این شهر که بزرگترین شهر عراق است که داعش بر آن تسلط دارد، مشارکت کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان