arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
مدیر عامل فولاد مبارکه:

بهره وری حرف اول و آخر ماندگاری سازمان ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل فولاد مبارکه: بهره وری حرف اول و آخر ماندگاری سازمان ها

دکتر سبحاني مديرعامل فولاد مبارکه در جريان برگزاري بيست و سومين همايش ساليانه بهره وري فولاد مبارکه، ضمن تشکر از کليه همکاران فولاد مبارکه اصفهان که با همراهي و همدلي در شرايط سخت سال گذشته ، شرکت را از بحران رهانيدند، آن را نشان از چابکي سازمان و توسعه يافتگي برشمرد و در خصوص توجه هر چه بيشتر به بهره وري گفت: بهرهوري حرف اول و آخر ماندگاري سازمان ها و ضرورتي اجتناب ناپذير است که در اين خصوص مي بايستي با جديت در تمام سطوح سازمان و نه تنها در توليد بلکه در بهره وري مواد، انرژي، نيروي انساني، منابع مالي و ... توجهات لازم صورت گيرد.
وي با اشاره به چالشهاي صنعت فولاد کشور و جهان و در پي آن کاهش حاشيه سود شرکت ها، گفت: اين بحران زودگذر نيست و طولاني است و تنها راه نجات شرکتها توجه به بهره وري ميباشد و بهره وري در جاي جاي سازمان مي تواند شرکت را در مسيري قرار دهد که آن را از بحران نجات دهد.

مدير عامل فولاد مبارکه در ادامه به عوامل موثر در بهره وري از جمله کارکنان، کيفيت، کاهش ضايعات، کاهش مصارف، تأمين کنندگان، مشتريان، نگهداري و تعميرات، و همچنين نظامهاي مديريتي اشاره نمود و گفت: هر کدام از اين موارد ميتوانند در بالا بردن بهره وري شرکت مؤثر واقع شوند.

دکتر سبحاني با اشاره به مديريت هزينه ها در شرکت ، جهت افزايش بهره وري گفت: ما وقتي براي توليد هدف گذاري مي کنيم ، هر درصدي از آن که منطبق با آن هدف نباشد ، جزءکالاي انباري به حساب مي آيد و بايد با قيمتي کمتر از قيمت سفارش، به فروش برسانيم که اين درصد محصولات نامنطبق در نواحي توليدي در سال ميتواند سود از دست رفته زيادي ايجاد نموده و همچنين افت کيفيت محصول را براي شرکت در پي داشته باشد ، که در اين خصوص هر آن چه که بتوانيم از هدر رفت اين توليدات جلوگيري بعمل آوريم ، مديريت هزينه و افزايش بهره وري را شاهد خواهيم بود.

ايشان درصد ادعاهاي پذيرفته شده به حمل شده براي مشتريان، بازده وزني توليد محصولات و همچنين حجم ضايعات آهني و غيرآهني تخليه شده در دپو ضايعات را از ديگر مواردي ذکر کرد که با هدف گذاري در نواحي مختلف و کنترل ميتوان بهبود لازم را ايجاد نموده و با الگوبرداري از ساير شرکتها و واحدهاي رقيب، خود را دائما با آنها مقايسه نموده و خود را به بهترين رقبا برسانيم.

مدير عامل فولاد مبارکه در ادامه با مقايسه مصرف انرژي(گاز و برق) در نواحي مختلف فولاد مبارکه با ساير توليد کنندگان فولاد در جهان گفت: در نواحي که با مصرف بيشتري از انرژي نسبت به ساير رقبا روبرو هستيم، ضمن توجه به تکنولوژي آنها بايد بکوشيم به سطح مطلوب دست يابيم.
وي افزود: تعداد قطعات يدکي راکد و يا به تعبيري خواب سرمايه از ديگر مواردي است که توجه به آن مي تواند در مديريت هزينه ها نقش بسزايي را ايفا نمايد. درحقيقت حجم سرمايه راکدي که 25 درصد بهره پول نيز بابت آن پرداخت مي کنيم را بايستي کاهش دهيم. همچنين در بهره وري نيروي انساني که بر حسب نفر ساعت بر تن توليد محاسبه مي شود، نسبت به رقبا عقب هستيم و در اين خصوص بايد با افزايش توليد آن را جبران کنيم.

وي با تأکيد بر کار ايمن يادآور شد: ايمني را هيچگاه فداي سرعت نکنيد و با دقت لازم در اموري که به شما سپرده شده است، ضمن حراست از خود و سرمايه هاي شرکت در جهت افزايش بهره وري تلاش نماييد.

دکتر سبحاني در پايان ضمن خشنودي از روند رو به رشد بهره وري در فولاد مبارکه ،در خصوص عملياتي نمودن اهدافي که با نظرات خود همکاران تدوين شده، تأکيد کرد: با اجرايي نمودن اين اهداف ميتوان گام بزرگي درجهت افزايش بهرهوري در شرکت برداشت.

اين گزارش حاکي است: در جريان برگزاري بيست و سومين جشن بهره وري شرکت فولاد مبارکه، فرزاد ارزاني معاون تکنولوژي نيز گزارش مبسوطي از عملکرد فولاد مبارکه در روند ارتقاء بهره وري اين شرکت در سال 94 ارائه نمود و در ادامه از تعدادي از کارکنان به نمايندگي از 2413 نفر بهرهور در سال 94 که درمعيارهاي تحقق اهداف واحد، مشارکت فردي در نظامهاي بهبود و تحول، ايمني واحد و همچنين عملکردهاي رفتاري / انضباطي انتخاب شدند، قدرداني شد.

نظرات بینندگان